Asirom pierde contracte importante, compania este acuzata ca a preluat metodele firmelor falimentare. Asociatia Concesionarilor Dacia, Renault si Nissan din Romania, care reuneste majoritatea service-urilor Dacia, Renault si Nissan de pe piata romaneasca, a reziliat 55 de contracte pe care le avea cu Asirom, noul lider al pietei asiguratorilor RCA si aduce acuzatii grave, intr-un comunicat transmis catre News.ro, la adresa firmei de asigurari, pe care o acuza ca foloseste aceleasi metode ca Astra si Carpatica, asiguratori intrati in faliment, precum intarzierea platilor catre service-uri cu lunile si impunerea folosirii unor piese cat mai ieftine pentru reparatii, de calitate incerta.

Asirom a preluat metodele companiilor de asigurari falimentare

Asirom a devenit in acest an liderul pietei RCA, ocupand locul lasat iber de Astra Asigurari, si avea o cota de piata de 25,8% la finalul lunii martie, potrivit datelor comunicate recent de catre ASF. Vanzarile de polite RCA ocupa aproape trei sferturi din portofoliul Asirom.
Insa Asociatia Concesionarilor Dacia, Renault si Nissan sustine ca Asirom, companie controlata de grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG) a preluat nu doar clientii falimentarei companii Astra, ci si metodele sale, conform News.ro.

"Asirom isi regleaza socotelile financiare pe seama service-urilor noastre, nu ne plateste facturile, trage de timp pentru a aduna bani din piata si ne creeaza probleme cu clientii. Foloseste aceleasi metode pe care le-au folosit Astra sau Carpatica”, a declarat directorul ACODAREN, Marius Ghiban.

Care ar fi metodele folosite de Asirom

1. Asociatia sustine ca metoda folosita de Asirom, pe care au folosit-o anterior Astra si Carpatica Asig, este de a incheia cu service-ul un contract cu plata despagubirii la termen, numita decontare directa, dar fara penalitati pentru nerespectarea termenului de plata.

"Odata cu aparitia problemelor de lichiditati la asigurator, apar si intarzierile la plata catre service, iar datorita lipsei penalitatilor de neplata in contract, intarzierile ajung de ordinul lunilor. In tot acest timp, asiguratorul incaseaza prime de asigurare, reusind astfel sa-si amelioreze temporar lichiditatea", a mentionat ACODAREN.

2. Potrivit asociatiei, alta metoda folosita de Asirom este prelungirea perioadei dintre constatarea si acceptarea platii despagubirii, iar in repezent asiguratorul are datorii importante si intarzieri la plati catre service-uri.

“Conform datelor colectate de la membrii asociatiei zilele trecute, Asirom ne datoreaza peste 1.300.000 lei, avand intarzieri la plata de ordinul zecilor si sutelor de zile. In plus, avem peste 100 de masini in diferite etape de reparatie care asteapta de mult timp acordurile de la Asirom, iar clientii nostri incep sa fie iritati de aceste intarzieri. Noi suntem cu mainele legate, constransi de respectarea contractului pe care chiar Asirom nu-l respecta fata de noi”, a mai spus Ghiban.

3. Asociatia acuza Asirom si de faptul ca incearca sa diminueze cu orice pret valoarea despagubirii. Astfel, prin platformele de aprovizionare cu piese de schimb impuse de compania de asigurari, service-ul ar fi constrans sa comande doar de la anumiti furnizori cu preturi foarte mici.
"Calitatea si originea acestora nu este asumata de asigurator. Exista cazuri in care aceste piese au origine indoielnica sau sunt chiar contraficute", sustine ACODAREN.

Ca o consecinta, asociatia a decis sa rupa relatiile contractuale cu Asirom

"Am depus la Asirom notificarile de reziliere pentru 55 de contracte ale noastre care mai erau in vigoare. Clientii Dacia, Renault sau Nissan pot sta linistiti daca au de facut reparatii pe o polita Asirom. Fara contracte, vom putea repara mai repede si mai bine decat acum! Chiar daca birocratia este mai mare, ne ocupam noi in locul clientilor, fara costuri suplimentare pentru ei", a precizat directorul ACODAREN.

Asociata isi asigura clientii ca personalul din service-uri este pregatit si are la dispozitie toate formularele necesare si precizeaza ca legislatia prevede ca pagubitii RCA sunt liberi sa isi aleaga service-ul fara constrangeri din partea asiguratorului. ACODAREN, cea mai veche asociatie de service-uri de marca din Romania, rereprezinta interesele a 62 de societati autorizate de producatorii Dacia, Renault si Nissan si are peste 100 de puncte de vanzare si service la nivel national.

Pentru a rezolva problemele de lichiditate ale Asirom, companiile austriece care controleaza compania au aprobat luna aceasta o infuzie de capital de 170 milioane de lei, printr-o majorare de capital la care actiunile sunt vandute la un pret dublu fata de cel nominal, incluzand si o prima de emisiune. De asemenea, pentru reducerea costurilor, conducerea Asirom a decis recent sa taie la jumatate comisioanele platite brokerilor, prin care se realizeaza mare parte din vanzarile de polite in Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri