ING Bank vizeaza o cota de piata de 10% in Romania si se bazeaza pe investitiile in tehnologie si digital, dar si pe potentialul unei economii care creste in prezent cu 6% pe an, pentru a ajunge in mod organic la aceasta tinta, a declarat intr-o intalnire cu presa Aris Bogdaneris (foto), Head of Challengers & Growth Markets in cadrul grupului ING si membru al board-ului.
In primul semestru, ING Bank Romania si-a majorat cota de piata pe creditare de la 5,4% la 7,1%, in timp ce pe depozite cota de piata a avansat la 7,4% comparativ cu 6,5% in 2015.
Nu vad de ce nu putem atinge o cota de piata de 10% organic - Aris Bogdaneris
Managerul nu a precizat insa orizontul de timp in care banca ar putea ajunge la aceasta cota de piata.
Intrebat daca ING are in vedere si o crestere prin achizitii pe piata locala, Bogdaneris a explicat ca prin definitie banca olandeza se gandeste mai degraba la achizitii de compatibilitati si nu la achizitii de scara, pentru ca atunci cand cumperi o alta banca inglobezi o intreaga mostenire, nu neaparat compatibila cu strategia ING.
Citeste si:
Nu cred ca sistemul bancar romanesc se va consolida repede. Nu sunt multi cumparatori in piete acum, care sa aiba suficient capital pentru achizitii. Bancile au inca probleme cu capitalul - Aris Bogdaneris
La randul sau, Michal Szczurek, CEO-ul ING Romania, sustine ca nu isi doreste sa investeasca in dezvoltarea retelei teritoriale, pentru ca nu ar fi la fel de profitabil ca o investitie in digital. "Merita mai mult sa investim intr-o platforma mobila decat in prezenta nationala prin unitati, pentru ca zona mobila va aduce mai mult castig decat deschiderea de noi unitati", a declarat Szczurek.
In iunie, Robert Anghel, head of digital channels in cadrul ING Bank, paria intr-o emisiune Profesionistii in Banking ca numarul de logari in platforma mobila va depasi numarul de sesiuni in desktop. Astazi, CEO-ul bancii olandeze a confirmat faptul ca mobil-ul a ajuns la egalitate cu desktop-ul.
ING Romania a inregistrat in primul semestru un profit net de 278 milioane lei, cu 79% mai mare decat in perioada similara din 2015, ca urmare a vanzarii actiunilor Visa in al doilea trimestru, dar si a dezvoltarii creditarii. Excluzand castigul de pe urma participatiei Visa, de 100 milioane lei, banca ar fi raportat un profit net de 177 milioane lei, in crestere cu 14%.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: