ING Bank vizeaza o cota de piata de 10% in Romania si se bazeaza pe investitiile in tehnologie si digital, dar si pe potentialul unei economii care creste in prezent cu 6% pe an, pentru a ajunge in mod organic la aceasta tinta, a declarat intr-o intalnire cu presa Aris Bogdaneris (foto), Head of Challengers & Growth Markets in cadrul grupului ING si membru al board-ului.

In primul semestru, ING Bank Romania si-a majorat cota de piata pe creditare de la 5,4% la 7,1%, in timp ce pe depozite cota de piata a avansat la 7,4% comparativ cu 6,5% in 2015.

Nu vad de ce nu putem atinge o cota de piata de 10% organic - Aris Bogdaneris

Managerul nu a precizat insa orizontul de timp in care banca ar putea ajunge la aceasta cota de piata.

Intrebat daca ING are in vedere si o crestere prin achizitii pe piata locala, Bogdaneris a explicat ca prin definitie banca olandeza se gandeste mai degraba la achizitii de compatibilitati si nu la achizitii de scara, pentru ca atunci cand cumperi o alta banca inglobezi o intreaga mostenire, nu neaparat compatibila cu strategia ING.

Nu cred ca sistemul bancar romanesc se va consolida repede. Nu sunt multi cumparatori in piete acum, care sa aiba suficient capital pentru achizitii. Bancile au inca probleme cu capitalul - Aris Bogdaneris

La randul sau, Michal Szczurek, CEO-ul ING Romania, sustine ca nu isi doreste sa investeasca in dezvoltarea retelei teritoriale, pentru ca nu ar fi la fel de profitabil ca o investitie in digital. "Merita mai mult sa investim intr-o platforma mobila decat in prezenta nationala prin unitati, pentru ca zona mobila va aduce mai mult castig decat deschiderea de noi unitati", a declarat Szczurek.

In iunie, Robert Anghel, head of digital channels in cadrul ING Bank, paria intr-o emisiune Profesionistii in Banking ca numarul de logari in platforma mobila va depasi numarul de sesiuni in desktop. Astazi, CEO-ul bancii olandeze a confirmat faptul ca mobil-ul a ajuns la egalitate cu desktop-ul.

ING Romania a inregistrat in primul semestru un profit net de 278 milioane lei, cu 79% mai mare decat in perioada similara din 2015, ca urmare a vanzarii actiunilor Visa in al doilea trimestru, dar si a dezvoltarii creditarii. Excluzand castigul de pe urma participatiei Visa, de 100 milioane lei, banca ar fi raportat un profit net de 177 milioane lei, in crestere cu 14%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri