Bancile nu mai arunca cu bani in campaniile de marketing si vor ca in actualul ciclu de crestere sa ramana cu picioarele pe pamant, cuvantul cheie in ceea ce priveste bugetele de marketing fiind eficienta, sustine Anca Ungureanu, directorul de marketing si comunicare al UniCredit Bank. Ea a povestit intr-o emisiune Profesionistii in Banking despre strategia de marketing a bancii aflata in top 5 si despre cele mai importante canale de promovare pentru o banca in era digitala.

"Bugetele de marketing nu au evoluat neaparat in sensul cresterii. Ele au evoluat firesc cu dinamica pietei, dar cred ca putem vorbi mai degraba despre o eficientizare a bugetelor de marketing si comunicare ale bancilor. Eu, personal, nu cred foarte mult in a avea la dispozitie foarte multi bani. Cu bani multi poate sa comunice oricine. Este extrem de important ca in ziua de astazi, cand comportamentul consumatorului s-a schimbat foarte mult, sa incercam sa ajungem prin canale cat mai diverse la el", subliniaza Ungureanu.

Observam o crestere a consumului si o crestere economica, dar trebuie sa ramanem cu picioarele pe pamant si sa ne uitam si la costuri. In trecut, am fost luati de val, am cheltuit foarte mult si multi ani dupa am suportat consecintele.

Specialistul UniCredit Bank precizeaza ca, in privinta canalelor de promovare, TV-ul functioneaza in continuare daca iti doresti sa atingi masa critica si sa faci reach, dar este mult mai important acum pentru o banca sa isi aloce bani si pentru zona digitala.

De asemenea, canalele mobile si online s-au dezvoltat foarte mult si, de aceea, investitiile in digital sunt in crestere.

"Trendurile spun ca telefonul mobil va fi in viitor singurul obiect pe care il vom lua cand vom iesi din casa, pentru ca va incorpora absolut toate celelalte instrumente de care avem nevoie ca sa ne desfasuram o zi din viata noastra. Au aparut deja aplicatii care incorporeaza absolut toate cardurile pe care le avem in portofel", precizeaza Ungureanu.

Specialistul UniCredit Bank remarca si faptul ca a crescut foarte mult comertul online, iar oamenii nu mai au timp de pierdut prin magazine. "Eu, personal, cand interactionez cu un brand, prima data ma intreb daca are magazin online? Cam asa o sa inceapa sa gandeasca din ce in ce mai multi dintre consumatori, pentru ca dinamica din jurul nostru este atat de mare incat timpul s-a comprimat", afirma directorul de marketing al UniCredit.

Oamenii sunt mult mai mobili, au nevoie de lucruri acum, daca nu chiar ieri. Sunt mult mai informati si pot compara mai usor. Nu mai au nevoie de o lista de servicii si produse care sa li se puna in fata si sa li se spuna luati de aici ce vi se potriveste.

Ce rol are Facebook in strategia de marketing a UniCredit Bank

UniCredit Bank este una dintre primele banci care au inceput sa inoveze pe Facebook, iar in februarie a lansat primul "block notes" pe Facebook al unei banci din Romania, prin care a inceput sa spuna povesti despre antreprenori curajosi care au provocat domeniile in care activeaza.

Facebook iti permite sa targetezi pana la ultimul amanunt semnificativ clientul pe care ti-l doresti.

Banca realizeaza campanii de sales pe Facebook, dar Ungureanu crede ca pe Facebook conteaza foarte mult si povestea din spatele brandului si comunitatea pe care ai reusit sa o strangi in jurul tau.

"Creditele de consum functioneaza foarte bine din punct de vedere al comunicarii pe Facebook, dar cand vorbim de credite mai mari (pentru casa sau de investitii) este nevoie de consultanta. Desi traim intr-o lume a tehnologiei si ne-am digitalizat foarte mult, spatiul fizic nu va disparea, iar oamenii vor avea nevoie de interactiunea cu un consultant dintr-o sucursala, in special in zona de business, pentru a le intelege nevoile si specificul business-ului si sa le faca un pachet potrivit pentru ce are fiecare nevoie", concluzioneaza Ungureanu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri