Joi, ASF a anuntat, dupa intalnirea cu reprezentantii celor patru patronate ale transportatorilor rutieri care au organizat protestele la nivel national, ca urmeaza sa stabileasca un tarif de referinta pentru asigurarile auto obligatorii RCA, estimand un nivel de 7.500 de lei pe an in cazul camioanelor de peste 16 tone.

Reprezentantii ASF au discutat miercuri cu reprezentanti ai patru asociatii ale transportatorilor care protesteaza in Piata Victoriei.

Insa reprezentantii COTAR au transmis alte calcule legate de preturile reale ale politelor RCA.

"Tariful tinta comunicat de catre ASF, in cuantum de 7.500 de lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa Bonus/Malus 0, are in final un cu totul alt cost. La acel cost de 7.500 lei se adauga incarcari pentru profit (aproximativ 5%), precum si marja comerciala (aproximativ 10%)", ceea ce "conduce, in realitate, la un cost de 8.625 de lei a politei RCA", a precizat COTAR, intr-un comunicat transmis vineri dimineata.

Mai mult, reprezentantii COTAR sustin ca, la discutiile de miercuri cu reprezentanti Guvernului si cu cei ai ASF, s-a stabilit un alt pret de referinta, de circa 6.000 lei pentru un camion cu peste 16 tone.

"Observam ca, in decurs de 24 de ore, costul initial al politei RCA, agreat in data de 14 septembrie, la Guvern, a crescut subit cu peste 40%. (...) Daca acest consiliu al ASF sufera de amnezie, ii reamintim valorile de cost agreate la Guvern, in baza raportului Milliman, pentru clasa B0 corespunzatoare urmatoarelor clase de autovehicule: autovehicule de taxi - 1.200 lei/an, autovehicule pentru transport persoane – 3.000 lei, autoutilitare de peste 16 tone - 6.000 lei”, a declarat presedintele COTAR, Vasile Stefanescu, citat in comunicat.

COTAR a solicitat vineri presedintilor celor doua camere din Parlament o intalnire de urgenta, la care sa participe sefii comisiilor de buget-finante si ai comisiilor economice, pe tema "reformei care trebuie sa aiba loc in cadrul consiliului ASF in perioada urmatoare".

Citeste si:

Patronatele din transportul rutier au solicitat de mai multe ori demisia presedintelui ASF, Misu Negritoiu, pe care il considera responsabil de scumpirea accelerata a politelor RCA.

Reprezentantii transportatorilor au gasit si aliati in Parlament. Miercuri, liderul grupului PNL din Camera Deputatilor, Eugen Nicolaescu a anuntat ca va discuta cu ceilalti lideri de grup din Parlament pentru a demara procedura de demitere a conducerii ASF, in frunte cu Misu Negritoiu, dupa ce opt deputati au cerut, la audierea din comisiile parlamentare, ca Negritoiu sa plece din functie.

Joi, transportatorii au gasit un nou sprijin, chiar in interiorul ASF.

Mircea Ursache, unul dintre cei trei vicepresedinti ai ASF, a declarat pentru News.ro ca vinovatii pentru situatia din piata asigurarilor RCA sunt in conducerea institutiei, nominalizandu-i pe vicepresedintele responsabil de sectorul de asigurari, Marius Vorniceanu, si pe presedintele Misu Negritoiu.

In disputa dintre ASF si transportatori pe tema tarifelor RCA, Ursache a dat dreptate transportatorilor si i-a criticat in mod direct pe ceilalti membri ai conducerii ASF pentru ca au intrarziat o decizie.

"Guvernul a luat o decizie la propunerea sectorului dupa un an, cand putea sa o ia acum un an, daca ASF-ul, deci daca cei care raspund de asigurari ar fi promovat acest proiect. Aici sunt semnele de intrebare, daca se luau atunci, nu ajungeam nici la cresteri de 300%, nu ajungeam nici la demonstratii de strada”, a afirmat Ursache.

Mircea Ursache este considerat un personaj cu influenta in PSD, partid din care provine si pe care l-a reprezentat in institutii importante. In 2009, Ursache a fost presedinte al Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), propus de PSD, in perioada in care social-democratii au fost aliati la guvernare cu PDL.