"Partea negativa o constituie faptul ca se merge pe contracte de foarte scurta durata la persoane fizice. Ideea de a reduce de la minimum de sase luni, cum era inainte, la o luna risca sa scada gradul de cuprindere, sa fie mai putine polite RCA si sa creasca preturile”, a afirmat Chiritoiu, intr-o conferinta de presa la Sinaia, potrivit News.ro.

El a subliniat ca autoritatea de concurenta va evolua impactul acestei masuri dupa un an. "Ramane problema strategica, am deschis Cutia Pandorei. Am acceptat pentru prima data ca ar fi posibila ca printr-o interventie a statului sa se plafoneze preturile. Este foarte posibil ca, la RCA, sa se ajunga la o plafonare pentru sase luni, un lucru care este permis de Legea Concurentei. Sunt situatii exceptionale", a precizat seful autoritatii de concurenta.

El spune ca cea mai buna solutie este concurenta intre jucatorii din piata, pentru ca, daca statul ar stabili un pret, exista riscul ca insusi statul sa cartelizeze piata. "Nu am vrea sa devina o practica, odata deschisa aceasta posibilitate, poate sa creasca apetitul si altor grupuri de interese din alte sectoare economice, sa vina cu acest gen de propuneri. Este periculos”, adauga Bogdan Chiritoiu.

Presedintele Consiliului Concurentei afirma ca cea mai mare problema a sectorului este ca interesele cumparatorului si ale beneficiarului nu sunt aliniate. ”Platitorul politei RCA vrea un produs ieftin, nu neaparat unul care sa despagubeasca in mod corect victimele accidentului”, adauga presedintele Consiliului Concurentei.

Joi, ASF a anuntat, dupa intalnirea cu reprezentantii celor patru patronate ale transportatorilor rutieri care au organizat protestele la nivel national, ca urmeaza sa stabileasca un tarif de referinta pentru asigurarile auto obligatorii RCA, estimand un nivel de 7.500 de lei pe an in cazul camioanelor de peste 16 tone. Reprezentantii ASF au discutat miercuri cu reprezentanti ai patru asociatii ale transportatorilor care protesteaza in Piata Victoriei.

Transportatorii rutieri, mereu nemultumiti de RCA

Insa reprezentantii COTAR au transmis alte calcule legate de preturile reale ale politelor RCA. "Tariful tinta comunicat de catre ASF, in cuantum de 7.500 de lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa Bonus/Malus 0, are in final un cu totul alt cost. La acel cost de 7.500 lei se adauga incarcari pentru profit (aproximativ 5%), precum si marja comerciala (aproximativ 10%)", ceea ce "conduce, in realitate, la un cost de 8.625 de lei a politei RCA", a precizat COTAR vineri dimineata.

Citeste si:

Mai mult, reprezentantii COTAR sustin ca, la discutiile de miercuri cu reprezentanti Guvernului si cu cei ai ASF, s-a stabilit un alt pret de referinta, de circa 6.000 lei pentru un camion cu peste 16 tone. Patronatele din transportul rutier au solicitat de mai multe ori demisia presedintelui ASF, Misu Negritoiu, pe care il considera responsabil de scumpirea accelerata a politelor RCA.

Reprezentantii transportatorilor au gasit si aliati in Parlament. Miercuri, liderul grupului PNL din Camera Deputatilor, Eugen Nicolaescu, a anuntat ca va discuta cu ceilalti lideri de grup din Parlament pentru a demara procedura de demitere a conducerii ASF, in frunte cu Misu Negritoiu, dupa ce opt deputati au cerut, la audierea din comisiile parlamentare, ca Negritoiu sa plece din functie.

Joi, transportatorii au gasit un nou sprijin, chiar in interiorul ASF. Mircea Ursache, unul dintre cei trei vicepresedinti ai ASF, a declarat pentru News.ro ca vinovatii pentru situatia din piata asigurarilor RCA sunt in conducerea institutiei, nominalizandu-i pe vicepresedintele responsabil de sectorul de asigurari, Marius Vorniceanu, si pe presedintele Misu Negritoiu.

In disputa dintre ASF si transportatori pe tema tarifelor RCA, Ursache a dat dreptate transportatorilor si i-a criticat in mod direct pe ceilalti membri ai conducerii ASF pentru ca au intrarziat o decizie. "Guvernul a luat o decizie la propunerea sectorului dupa un an, cand putea sa o ia acum un an, daca ASF-ul, deci daca cei care raspund de asigurari ar fi promovat acest proiect. Aici sunt semnele de intrebare, daca se luau atunci, nu ajungeam nici la cresteri de 300%, nu ajungeam nici la demonstratii de strada”, a afirmat Ursache.

Sursa foto: Consiliul Concurentei