HVB Banca pentru Locuinte (HVB BPL) si-a lansat, marti, noile produse de economisire-creditare in sistem locativ (Bauspar), care se diferentiaza in functie de suma contractata, perioada de economisire si modul de efectuare a platilor.
La produsele Bauspar "Constant 5" si "Constant 10" banca ofera o dobanda anuala de 2% din soldul economist, in vreme ce la Bauspar "Avantaj 5" banca ofera in primul an o dobanda de 4,5% pe an si pentru "Avantaj 10" dobanda anuala de 4,5% se mentine in primii doi ani, iar in restul perioadei de economisire, dobanda anuala este fixata la 3%.

Pentru partea de creditare, la produsele Constant banca percepe o dobanda de 4,5% pe an din valoarea creditului, in vreme ce pentru produsele Avantaj, clientul trebuie sa plateasca o dobanda mai mare, de 5,9% pe an. banca a scazut oricum nivelul dobanzilor percepute la creditare pentru ca vechile tarife prevedeau o dobanda anuala de 6% din valoarea creditului.

HVB BPL percepe un comision de deschidere de 1% din suma contractata, mai putin la "Avantaj 10" la care comisionul este de 1,6%. Clientul trebuie sa mai plateasca, in momentul contractarii creditului, un comision de 2,5% din valoarea creditului Constant sau 3% din creditul Avantaj. Comisionul de mentenanta (de administrare a contului) este in suma fixa, respectiv de 24 lei pe an.

Clientul va putea sa ia credit de la HVB BPL daca a economisit cel putin 40% din valoarea contractului si a avut o rata de economisire regulata de cel putin 0,5% din suma contractata (Constant 5, Avantaj 5) sau daca a economisit 50% din valoarea contractului si a avut o rata de economisire regulata de cel putin 1% din suma contractata (Constant 10, Avantaj 10).

Aceste produse de economisire-creditare permit majorarea sumei contractate in functie de evolutia preturilor de pe piata imobiliara, iar in cazul in care clientul ramburseaza anticipat creditul contractat nu trebuie sa suporte nici o penalizare.

"Clientii care se vor rezuma doar la partea de economisire si vor renunta la contractarea creditului vor primi un bonus de 0,8% din suma contractata daca suma economisita este de cel putin 40% din valoarea contractului Avantaj 10 timp de cel putin cinci ani, iar economisirea este regulata, adica ratele de economisire acopera, in fiecare an, cel putin 12% din suma contractata", a explicat presedintele HVB BPL, Petre Tulin.

El a mai spus ca daca tinem cont de dobanda acordata de banca pentru partea de economisire, precum si de primele anuale de la stat, randamentul economisirii poate ajunge la 19,29% daca nu tinem cont de comisionul de deschidere.

Concret, pentru o suma contractata de 25.000 lei prin Bauspar Avantaj 10 clientul trebuie sa plateasca un comision de deschidere de 400 lei, iar dupa ce economiseste 9.400 lei, cu o rata de economisire anuala de 3.000 lei, va avea un sold economisit de 10.755,59 lei pentru ca pe langa contributia clientului se adauga si dobanda acordata de banca (495,59 lei) si trei prime anuale de la stat (in total 1.260 lei). Din acest punct, clientul va putea contracta un credit de 14.636,98 lei din care 427,33 lei va fi reprezentat de comisionul de credit. Perioada de economisire pentru care a fost facut calculul este de 24 luni, iar cea pentru perioada de creditare este de 20 luni. Randamentul anualizat pentru economisire poate ajunge astfel la 15,3% daca tinem cont de comisionul de deschidere, iar dobanda la care se va putea contracta creditul va fi de 5,9% pe an.

Produsele HVB BPL pot fi folosite si la refinantarea creditelor imobiliare si ipotecare, precum si a creditelor de leasing cu scop locativ.

Modificarea dobanzilor la produsele oferite de HVB BPL a tinut cont de faptul ca "in ultima perioada, pe piata de retail diferenta dintre dobanzile la credit si cele la economisire au scazut de la 15 puncte procentuale, cat erau in martie-mai 2005 la sapte-opt puncte in prezent, dupa cum arata si statisticile bancii centrale", dupa cum a mentionat presedintele HVB BPL.

Tulin a mai mentionat ca banca are in prezent 10.000 clienti, dar pentru sfarsitul anului se asteapta ca numarul acestora sa creasca la 15.000, in vreme ce la sfarsitul anului viitor, dupa ce se va finaliza si fuziunea cu Unicredit, numarul clientilor HVB BPL sa fie de 30.000, dublu fata de nivelul asteptat pentru acest an. "Cresterea numarului de clienti nu este, totusi, liniara, ci devine exponentiala in momentul in care oamenii incep sa cunoasca produsul", a mai spus Tulin.

"Vom putea sa crestem numarul de clienti pentru ca si reteua nostra de distributie va creste foarte mult. in prezent avem circa 1.400 agenti mobili, 13 unitati HVB si 85 unitati tiriac, dar operam si prin unitatile Creditcoop. Pana la sfarsitul lui 2007 se vor adauga insa si unitatile UniCredit si vom ajunge la aproape 900 de unitati de desfacere a produselor, in conditiile in care UniCredit intentioneaza sa deschida circa 150 unitati noi in 2007", a explicat presedintele HVB BPL.

El a mai mentionat ca valoarea medie a unui contract este in prezent de 20.000 lei, de unde rezulta ca valoarea totala a contractelor este de aproximativ 200 milioane lei (circa 57,1 milioane euro)

Nivelul depozitelor in primul an de functionare a bancii (pana in septembrie) a ajuns la un milion euro, dar Tulin a explicat ca suma nu este foarte relevanta deoarece clientii au tendinta sa economiseasca mai mult la sfarsitul anului pentru a putea obtine prima de a stat.

Produsele HVB Banca pentru Locuin te sunt distribuite prin reteaua proprie de consilieri financiari si prin partenerii bancari, respectiv HVB tiriac si Creditcoop. HVB Banca pentru Locuinte are patru centre teritoriale la Iasi, Cluj, Timisoara si Bucuresti si este prezenta pe piata romaneasca din septembrie 2005 cu un produs de economisire-creditare in sistem colectiv pentru domeniul locativ.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri