Pe de o parte, antreprenorii cer predictibilitate si comunicare mai buna cu institutiile statului. Pe de alta parte, ANAF are deja in lucru proiecte de eficientizare a relatiei cu contribuabilul: un sistem in cloud prin care firmele sa primeasca notificarile si departamentul “avocatul contribuabilului”. Care sunt perspectivele?

Valentin Radu, antreprenor roman, fondator al Marketizator si recent trecut printr-o intamplare nefericita din cauza comunicarii defectuoase dintre autoritati si companii, cere predictibilitate si dialog.

“Primul lucru care as vrea sa fie rezolvat este sa scapam de mentalitatea ca statul este un balaur. Predictibilitatea este super necesara, partea privata ar trebui consultata mai des, sa avem un plan, un calendar. Trebuie sa ajungem la o zona de sincergie, care apare cand apreciem diferentele dintre noi. Toti judecam, si eu fac asta, pentru ca sunt afectat de tot felul de modificari, din vina sistemului pe care nu il regandim in asa fel incat sa avem o arhitectura corecta a sistemului de stat”, a declarat Valentin Radu, in cadrul conferintei Banking 2.0, organizata de wall-street.ro, in parteneriat cu Visa, Patria Bank, Euronovate.

Din punctul sau de vedere, ideal ar fi sa nu mai existe deloc hartii, ci sa fie folosit internetul pentru notificari si declaratii, pe modelul “digital box” din Cehia. De asemenea, Valentin Radu considera ca ar fi benefic ca toate modificarile urmatoare sa fie publice, astfel incat mediul de afaceri sa fie la curent.

Acesta a apreciat ideea ANAF de a realiza un sistem in cloud de informare a tuturor contribuabililor.

In acest moment, comunicarea intre ANAF si o firma se face la sefiul social, care de cele mai multe ori este acasa sau in diverse locuri. “Cand businessul merge si se muta intr-o cladire de birouri, seiul social devine secundar. Este un fenoment. Avem clar o problema: ANAF trimite la un sediu lasat in uitare, nu primeste raspuns si incepe procedurile. Insa, am identificat intr-un cloud guvernamental o capacitate de stocare, avem si licentele, ne mai trebuie o aplicatie. Urmarim sa emitem conturi de mail pentru fiecare contribuabil, pe care noi sa trimitem documente si informari. Astfel, scapam de hartii si vorbim direct", a explicat Dragos Doros, presedintele ANAF.

Acesta recunoaste ca exista si o categorie de contribuabili care refuza sa primeasca scrisorile de la ANAF, dar considera ca cei mai multi dintre acestia sunt bine-intentionati, vor sa plateasca taxe la timp si vor aprecia caile eficiente de comunicare.

Intrebat daca ar fi posibila o eliminare definitiva a hartiilor, seful ANAF a raspus ca procentul maxim in administratiile moderne este de 95% digitalizare din total, acesta fiind nivelul spre care tindem.

Un alt proiect la care lucreaza ANAF este "avocatul contribuabilului" - un departament dedicat dialogului, semnalarii problemelor si furnizarii de solutii. Doros a punctat ca va fi un departament separat, cu oameni dedicati si fise clare de post.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri