ING si-a informat clientii ca imediat dupa incidentul petrecut pe 10 septembrie a inceput, impreuna cu furnizorii, un proces etapizat de inlocuire a echipamentelor afectate si de suplimentare a capacitatii de procesare si de stocare a datelor. ING a mai anuntat ca in ceea ce priveste implementarea decontarii SEPA pentru transferurile in euro, aceasta cerinta legala are ca termen limita de implementare data de 31 octombrie, iar actualizarea perioadica a aplicatiilor software, folosite la plata cu cardurile Visa si MastarCard, este obligatorie pentru toate bancile si se efectueaza in fiecare an in lunile aprilie si octombrie, conform News.ro.

"Noile solutii tehnice pe care trebuie sa le aplicam si diversitatea acestora ne obliga sa efectuam modificarile in mai multe faze succesive. Tehnic vorbind, este imposibil sa implementam aceste actiuni de la o zi la alta. Vom face insa aceste schimbari in asa fel incat sa nu iti cream inconveniente", precizeaza ING. Banca anunta ca, astfel, in zilele de 15 octombrie (in intervalul 01:00-04:00) si 23 octombrie (in intervalul 01:00-04:00 ), sunt programate astfel de sesiuni, iar in aceste intervale platile cu cardurile ING la POS-uri si online, tranzactiile de la ATM-urile ING si serviciul Home'Bank nu vor fi disponibile.

La inceputul acestei luni, unele servicii ING au functionat cu dificultate, iar in 10 septembrie un incident generat de un test al sistemului de stingere a incendiilor a facut indisponibile reteaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING si serviciul Home’Bank.

ING este una dintre cele mai mari 10 banci din Romania, aflandu-se pe locul sapte la finalul anului 2015 dupa active, cu o cota de piata de 6,3%. Banca avea 866.000 de clienti activi in Romania la finalul lui 2015. Spre deosebire de celelalte mari banci din sistemul bancar romanesc, ING nu este inregistrata ca banca in Romania, ci are statut de sucursala la Bucuresti a ING Bank Amsterdam.