Banca Comerciala Romana (BCR) trece la un nou nivel de banking in retail, 3.0, care presupune abordarea fiecarui client in functie de necesitatile sale, inclusiv pentru cei din emdiul rural sau cu salarii mici, a declarat Dana Demetrian, vicepresedinte executiv Retail si Private Banking in cadrul BCR, in conferinta Future Banking.

Conferinta Future Banking, organizata de wall-street.ro este sustinuta de MoneyGram. Mastercard este Innovation partner iar BCR este technology enabler al evenimentului. Alpha Bank este partener pe zi iar sponsorii evenimentului sunt Citi Romania, Namirial Group, Patria Bank, EY Romania, APERO si 7Card.

Potrivit acesteia, evolutia vine dupa banking-ul clasic, practicat in urma cu 20 de ani, urmat de versiunea 2.0, caracterizata prin inovatie, branding si alte actiuni de acest gen.

“Cred ca acum suntem in verisiunea 3.0 de banking, in care incercam sa adresam exact necesitatile fiecarui client pe care il avem, fie ca vorbim de mediul rural, fie ca vorbim de mediul urban, fie de salarii mari sau mici”, a explicat Demetrian.

Ea a precizat ca, prin colaborarea cu MoneyGram, pentru transferul de bani prin contact center, banca a analizat potentialul mediului rural si modul in care se poate reliza trecerea de la zona de cash, la ghiseul bancii, la o zona de utilizare a banilor si de confirmare prin contact center, care, ulterior, sa faca legatura cu contul curent si cardul bancar.

“Contact center pentru mediul rural, contact center poate pentru alti client care nu isi doresc sa ajunga la banca, dar care inca nu stiu nimic despre internet banking sau despre mobile banking, sau despre cardul bancar. Este pasul pe care il facem, mergem in versiunea 3.0 in care adresam exact necesitatea clientului asa cum o intelege el, conducandu-l cu o educatie financiara avansata”, a mai spus Demetrian.

Costul cash-ului trebui foarte bine explicat

Referitor la efectele pe care legea cash-back le va avea in bancarizarea mediului rural, reprezentanta BCR sustine ca este nevoie ca toata lumea, mai ales comerciantii, sa inteleaga care este costul cash-ului. “Nimeni si nicaieri nu a avut curajul sa defineasca acest cost cum trebuie. Ce inseamna costul unui leu care circula de la Banca Nationala, la comerciant sau la clientul de rand care il foloseste mai departe in plati. (...) Avem mari probleme in a gestiona aceasta situatie de a intelege si de a avea incredere ca reversul costului cash-ului inseamna o eficienta in reducera costurilor. Bani poti sa castigi fie prin bani care iti intra, fie prin reducerea unui cost pe care nimeni nu il constientizeaza”, a explicat Demetrian.

In opinia sa, daca acest concept ar fi bine inteles, toata lumea ar implementa tehnologiile aferente legii cash-back. “Aici trebuie sa lucram, dar nu putem lucra doar noi, ca si banca, pentru ca cheltuielile sunt foarte mari. Trebuie sa avem o masa critica, pentru a putea sa genereze o eficienta prin costuri”, a mai spus vicepresedintele BCR.

Cu privire la schimbarile pe care implementarea Directivei de plati PSD2 le va aduce pe piata din Romania, Dana Demetrian este de parere ca o comptitie corecta si intr-un mediu stabil este benefica.

“Eu cred ca nu trebuie sa ne fie frica de nimic, atat timp cat construim un mediu stabil, securizat si reglementat, nu trebuie sa ne fie frica sa facem lucruri, si nu trebuie sa ne fie frica sa acceptam in piata absolut toti jucatorii. Sunt convinsa ca avem de invatat foarte multe unii de la altii”, a subliniat reprezentanta BCR.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri