"Este dificil de inteles, cum vrei sa rezolvi o problema a transportatorilor, care au businessuri profitabile in acest moment, generand disparitia unei intregi bresle de meserii si afectand peste 100.000 de persoane. Este afectata o intreaga familie, daca unul dintre membrii ei isi pierde locul de munca. Plafonarea cheltuielilor administrative RCA prin lege la 25% genereaza o uriasa problema sociala in piata de brokeraj de asigurari, prin disparitia a 30,000 de locuri de munca, dar are ca efect si continuarea infrigementului. Plafonarea tarifelor sau plafonarea cheltuielilor, prin lege, intr-o economie de piata europeana nu este permisa", a declarat Viorel Vasile, presedinte PRBAR.

In opini sa, cu exceptia tarilor nordice, unde datorita specificului zonei (distante mari, locuitori putini, dezvoltare online) nivelul de costuri este de 25%, in toata Europa civilizata avem costuri de administrare de 35% - inclusiv in Austria, tara copiata ca model RCA, dar este similar si in tarile din jurul nostru - Ungaria, Bulgaria, s.a.m.d..

"Orice lege de asemenea anvergura, cu un impact social devastator pentru o breasla, trebuie sa aiba un studiu de impact inainte de aplicare. Avem confirmarea ca nu s-a facut acest lucru, mai mult, domnul Leonardo Badea, presedinte al Comisiei Buget, Finante si Banci ne-a confirmat ieri ca brokerii nu au fost la discutii nici in Senat si nici pana in prezent. I-am precizat ca Patronatul Roman al Brokerilor s-a infiintat abia in ianuarie 2017, deci nu putea participa la dezbaterile de anul trecut", mai spune Viorel Vasile.

Sursa foto: Anneka / Shutterstock