Romania Start-Up Plus

Romania Start-Up Plus

Programul Start-Up Plus beneficiaza de un buget de 105 milioane de euro, bani proveniti atat de la Uniunea Europeana cat si de la stat. Acesta ar putea incepe de anul viitor, in acest moment avand loc selectia administratorilor schemei de antreprenoriat. Contributia proprie nu este mentionata, deocamdata, in acest program.

Modul de desfasurare: Fiecare plan de afacere va primi, in doua transe, o suma de maxim 40.000 euro. Prima transa va fi de maxim 70%. Cea de-a doua transa va fi primita dupa primul an de functionare, an in care beneficiarul trebuie sa dovedeasca faptul ca a realizat activitatea pentru care a fost finantat. In cazul in care acesta nu poate justifica acest lucru, transa nu va mai fi acordata.

Conditii de eligibitate: In cadrul acestui program pot participa persoanele fizice care au resedinta in mediul urban, cu exceptia Bucuresti-Ilfov. Candidatii trebuie sa aiba resedinta sau domiciliul in regiunea in care vor sa implementeze proiectul. In momentul semnarii contractului de finantare, acestia nu trebuie sa detina actiuni in alte firme. Castigatorii vor fi obligati sa urmeze un stagiu de practica intr-o firma cu acelasi obiect de activitate ca al celei din proiectul depus de acestia.

Romania Start Up Plus: Cum se desfasoara programul de finantare

Prima etapa consta in selectarea unor administratori ai schemei de antreprenoriat. Acesti administratori sunt diferite firme, ONG-uri sau universitati care vor gestiona proiectul. Fiecare administrator este plasat in cadrul unei anumite regiuni, unde trebuie sa isi desfasoarea activitate care consta in cursuri de antreprenoriat, gestionarea concursului de proiecte, selectia castigatorilor, etc.

Etapa a doua este compusa din 4 pasi:

Pasul 1: Administratorii trebuie sa creeze un grup tinta, de minim 300 de persoane fizice, ce vor beneficia de cursuri de antreprenoriat. In cadrul acestor cursuri, persoanele alese vor fi instruite cum sa isi faca un plan de afaceri. In urma absolvirii, beneficiarii vor sustine un examen si vor obtine o diploma acreditata de catre ANC.


Pasul 2: Persoanele interesate din grupul tinta vor avea posibilitatea sa isi faca un plan de afaceri cu ajutorul cunostintelor deprinse la curs. Ei vor putea participa cu acest plan de afaceri la concursul pe care administratorul de schema il va realiza, avand posibiltatea sa obtina finantarea de 40.000 euro.

Pasul 3: Efectuarea stagiului de practica. Acesta se va efectua la o firma a carei activitate economica face parte din aceeasi grupa CAEN cu a planului de afaceri propus. Administratorul schemei trebuie sa faciliteze acest pas.

Pasul 4: Implementarea planurilor de afaceri prin livrarea primei transe de finantare. Firmele nou infiintate vor fi sprijinite prin oferirea de cursuri personalizate de consiliere/mentorat etc.

Obligatii: Fiecare persoana care isi doreste sa obtina o finantare trebuie sa creeze minim doua locuri de munca cu norma intreaga pentru o perioada de 6 luni si sa mentina firma functionala pentru minim 36 de luni.

Cheltuieli eligibile: Lista contine majoritatea elementelor de cost necesare pentru a demara si sustine activitatea unei firme. Trebuie avut in vedere faptul ca acest program este pe axa POCU (capital uman), ceea ce face posibil ca un procent din acesti bani sa fie alocati doar pentru salarii.

*Proiectul nu este definitivat, anumite aspecte ar putea fi schimbate*

Sfatul consultantului: Mereu veti gasi linia de finantare potrivita! Nu este nevoie sa faceti compromisuri in vederea adaptarii ideii de afacere dupa o anumita linie de finantare. Daca simtiti ca trebuie sa renuntati la prea multe aspecte din planul de afacere sau obligatiile sunt atat de mari incat ar ajunge sa va sufoce financiar, este mai indicat sa cautati alta linie de finantare mult mai potrivita nevoilor voastre. Scopul este sa aveti o afacere viabila si prospera, lucru pe care o finantare nepotrivita nu l-ar putea aduce.

Sursa foto: Matej Kastelic / Shutterstock.com

Diaspora Start-Up

Diaspora Start-Up

Programul Diaspora Start-Up functioneaza dupa acelasi mecanism ca si Start-Up Plus, doar ca bugetul programului este de 30 de milioane de euro, iar candidatii trebuie sa dovedeasca faptul ca au locuit in strainatate in ultimele 12 luni. Acesta ar putea incepe de anul viitor, in acest moment avand loc selectia administratorilor schemei de antreprenoriat. Contributia proprie nu este mentionata, deocamdata, in acest program.

Modul de desfasurare: Fiecare plan de afacere va primi, in doua transe, maxim 40.000 de euro. Prima transa este de maxim 75%. A doua transa va fi primita dupa primul an de functionare, an in care beneficiarul va trebui sa dovedeasca faptul ca a desfasurat activitatea pentru care a fost finantat. In cazul in care beneficiarul nu va demonstra acest lucru, cea de-a doua transa nu va mai fi acordata.

Conditii de eligibitate
: Persoanele fizice care vor sa acceseze fondurile oferite de acest program trebuie sa aiba resedinta in mediul urban, cu exceptia zonei Bucuresti-Ilfov, si sa demonstreze ca au domiciliat in strainatate in ultimele 12 luni. Totodata, acestia trebuie sa demonstreze experienta antreprenoriala prin documente care sa ateste infiintarea unei societati comerciale in strainatate sau printr-un contract de munca sau de colaborare in domeniul in care doreste sa initieze afacerea vizata in cadrul proiectului.

Obligatii:
Fiecare persoana care isi doreste sa obtina finantare trebuie sa creeze minim doua locuri de munca cu norma intreaga pentru o perioada de 6 luni si sa mentina firma functionala pentru minim 36 de luni.

Cheltuieli eligibile: Lista contine majoritatea elementelor de cost necesare pentru a demara si sustine activitatea unei firme. Trebuie avut in vedere faptul ca acest program este pe axa POCU (capital uman), ceea ce face posibil ca un procent din acesti bani sa fie alocati doar pentru salarii.

Sfatul consultantului: Atentie la mirajul finantarilor fara contributie proprie. Nu exista finantari care sa nu va solicite efortul financiar. Chiar daca acestea nu sunt declarate, cheltuielile neeligibile vor exista intotdeauna. Inainte de a va inscrie in cursa pentru fonduri nerambursabile, analizati care sunt cheltuielile dumneavostra reale.
Sursa foto: Phovoir / Shutterstock.com

Start-Up Nation - editia a 2-a

Start-Up Nation - editia a 2-a

Cea de-a doua editie a programului Start-Up Nation se asteapta sa fie demarata in anul 2018, in acest moment avand loc evaluarea dosarelor depuse in prima editie. Acest program are un buget de 2 milioane de lei si este dedicat antreprenorilor care au o societate comerciala cu mai putin de un an de activitate.

Modul de desfasurare: Fiecare plan de afacere va primi maxim 200.000 de lei. Beneficiarul are doua posibilitati de implementare a acestui program. Prima consta in efectuarea tuturor cheltuielilor din fonduri proprii, ca mai apoi sa intocmeasca un dosar de achizitie ce cuprinde actele care dovedesc ca a fost realizata investitia si in urma unei certificari i se vor returna banii. Cea de doua posibilitate consta in accesarea unui credit punte in conditiile agreate de stat, credit cu care sa efectueze cheluielile necesare investitiei.

Conditii de eligibilitate: Antreprenorii care doresc sa obtina finantare trebuie sa detina o societate comerciala (SRL,SRLD sau Cooperativa) care sa aiba mai putin de 1 an de activitate. Acestia pot accesa programul doar cu un singur cod CAEN.

Inscrierile se vor face prin depunerea online a unui plan de afacere si a previziunilor financiare pe site-ul aippimm.ro.

Obligatii: Fiecare firma care isi doreste sa obtina o finantare trebuie sa creeze minim doua locuri de munca cu norma intreaga pentru o perioada de 24 de luni dupa implementare si sa mentina firma functionala pentru 36 luni. De asemenea, trebuie sa mentina toate echipamentele in firma timp de 3 ani.

Cheltuieli eligibile
: Echipamente si utilaje, spatii de lucru, masini, autoutilitare, echipamente de obtinere a unei economii de energie, echipamente IT, mobilier, birotica, licente, pagina web, salarii si TVA.

Sfatul consultantului: Informati-va! Cercetati piata! Nimeni nu va fi mai interesat decat voi de propria afacere. Inainte de a incepe sa scrieti planul de afaceri sau chiar cand veti lua decizia de a contacta un consultant, fiti siguri de modul in care vreti sa arate afacerea voastra, strategia si felul in care doriti sa obtineti venituri.

*Aceste informatii sunt din procedura din 2017. Pentru cea de-a doua editie normele de implementare se pot schimba"

Sursa foto: Rawpixel.com

Sursa foto: Rawpixel.com / Shutterstock.com