La sfarsitul lunii octombrie, creditele acordate de TBI Credit insumau 46 milioane euro, de doua ori si jumatate mai mult decat in octombrie 2005, cand portofoliul de credite era de 18 milioane euro. "Am lansat in iunie un credit de nevoi personale si am acordat deja credite de 16 miliooane euro pe acest produs", a declarat directorul general al TBI Credit, Traian Baicu, citat de NewsIn.

Actionarii companiei de credit au realizat, in cursul acestui an, doua majorari de capital social, in urma carora capitalul social a fost marit cu 2,3 milioane euro si a ajuns la 4,2 milioane euro in prezent, a precizat presedintele companiei, Florentina Mircea. TBI Leasing si TBI Credit vor sa profite de complementaritatea activitatilor de creditere si de leasing. "Cele doua activitati se completeaza, pentru ca firmele care sunt clienti ai TBI Leasing au angajati, care sunt clienti potentiali ai unui produs de creditare oferit de TBI Credit", a explicat Mircea.

TBI Credit IFN a fost prima institutie financiara nebancara care a fost inregistrata in registrul special al Bancii Nationale a Romaniei. Compania este prezenta in 51 de orase din tara, are 130 de birouri de vanzari si colaboreaza cu peste 2.000 de magazine, potrivit reprezentantilor companiei.

TBI Credit IFN a lansat primul card de credit din familia Mastercard

Compania TBI Credit IFN a lansat primul sau card de credit din familia MasterCard, prin care compania spera sa atraga mai multi clienti datorita posibilitatilor mai mari de utilizare, a declarat directorul general al companiei, Traian Baicu. Cardul de credit TBI Mastercard are o limita de finantare cuprinsa intre 150 si 5.000 de euro, "in functie de ratingul de creditare stabilit pentru fiecare solicitant in parte", iar detinatorul cardului nu plateste comision pe tranzactie la achitarea cumparaturilor cu cardul, au precizat reprezentantii TBI Credit IFN.

Citeste si:

Compania a intrat pe piata cardurilor in luna ianuarie, prin emiterea unui card proprietar, care insa nu putea fi folosit decat in reteaua de comercianti cu care institutia financiara nebancara (IFN) are semnate acorduri. "Am dorit sa emitem un card sub o sigla internationala si am ales Mastercard", a spus Baicu.

"Prin emiterea acestui card se valideaza nivelul de maturitate la care a ajuns institutia noastra si chiar al pietei romanesti, pentru ca o asemenea abordare este specifica pietelor mature", a declarat direcorul pentru carduri al TBI Credit, Cristian Arteni. Compania are o abordare activa a pietei, pentru ca "nu asteptam sa vina clientul, ci mergem dupa el", a mentionat Arteni. "Avem si alte intentii sau initiative pentru anul viitor, cum ar fi promotii si parteneriate cu banci pentru utilizarea retelei acestora de bancomate", a adaugat Arteni.

Avanajul extinderii IFN-urilor si pe partea de carduri este cresterea competitiei, a aratat presedintele Smart Pay Network, Ion Chrissoveloni. "intr-o piata libera, puterea consumatorului consta in existenta mai multor cai de a rezolva o problema, iar IFN-urile sunt o optiune in plus in domeniul creditarii", a spus el."Este important sa avem si carti de credit de la IFN-uri, nu doar de la banci", a adaugat Chrissoveloni. Clientii TBI Credit care poseda un card propritar isi pot schimba vechile carduri cu cele emise sub sigla MasterCard printr-o simpla cerere, fara a mai fi nevoie de a prezenta noi documente, potrivit reprezentantilor companiei.

Smart Pay Network, care este noua denumire a PayNet, este procesatorul de carduri ales de TBI Credit IFN pentru a gestiona tranzactiile prin cardurile emise de companie. Procesatorul de carduri permite utilizarea acestora la comerciantii care detin terminale de plati (POS) fizice sau virtuale. "POS-urile virtuale sunt o tehnologie de viitor, pentru ca informatia tranzactiei este trimisa prin internet, in conditii de maxima securitate, si este citita ca o tranzactie obisnuita a unui POS", a explicat Chrissoveloni. TBI Credit IFN face parte din grupul financiar olandez TBIF Financial Services si a anuntat, pentru sfarsitul lunii octombrie, un portofoliu de credite de 46 milioane euro si un numar de 90.000 de clienti, din care 50.000 sunt inregistrati in cursul acestui an.