"Omniasig a inregistrat, la finele lui septembrie, o crestere cu 25,49% a volumului de prime brute subscrise, comparativ cu perioada similara a anului trecut", a afirmat compania, intr-un comunicat. In ceea ce priveste daunele, Omniasig a platit, de la inceputul anului, despagubiri brute in valoare de 194,97 milioane lei.

Compania de asigurari Omniasig a inregistrat, in primul semestru al anului 2006, o cifra de afaceri de aproape 227 milioane lei (64,25 milioane euro) si un profit inainte de impozitare de 5,76 milioane lei (1,64 milioane euro), a anuntat, joi, un comunicat al companiei. In portofoliul companiei, in primul semestru din 2006, cea mai mare pondere au inregistrat-o asigurarile auto, cu prime brute subscrise in valoare de 81,84 milioane lei (23,31 milioane euro).

Capitalul social al Omniasig este, in prezent, de 103,23 milioane lei, iar reteaua teritoriala a companiei numara peste 220 de sucursale, agentii si puncte de vanzare. Numarul de angajati Omniasig este de aproximativ 1.500 de persoane. Vienna Insurance Group, compania-mama a Omniasig, detine, dupa primele noua luni ale anului 2006, o cota de 37% din piata asigurarilor din Europa Centrala si de Est, cu 5,9% mai mult fata de intregul an 2005, a declarat, recent, Peter Hagen, membru in consiliul de administratie al Vienna Insurance Group.

Vienna Insurance Group s-a situat, in 2005, pe primul loc in clasamentul asiguratorilor din Europa Centrala si de Est, cu o cota de piata de 31,1%, urmata de Uniqa (10,2%), Aviva (7,5%), Allianz (3,3%) si ING (2,3%).La nivelul lunii noiembrie a anului 2006, capitalizarea bursiera a Vienna Insurance Group atinsese valoarea de 5,4 miliarde euro, a mai spus Peter Hagen.

Citeste si:

"Romania are un rol foarte important in contextul planurilor de extindere ale Vienna Insurance Group in Europa Centrala si de Est, intrucat Romania are un mare potential de dezvoltare economica, iar dezvoltarea economica aduce cu ea o cerere din ce in ce mai mare de produse de asigurare", a spus Hagen. "Ne vom mentine si in viitor strategia de a gestiona, concomitent, mai multe marci diferite in cadrul grupului nostru. Competitia interna din grup stimuleaza inovatia si creste calitatea produselor noastre; pe langa asta, clientii nostri se ataseaza de un brand sau altul, ceea ce face, in acest context, ca strategia multibranding sa fie mai eficienta", a explicat Hagen. Vienna Insurance Group promoveaza, in prezent, 35 de branduri diferite in 17 tari.

Potrivit raportului companiei, in Europa Centrala si de Est, Vienna Insurance Group a subscris, in primele trei trimestre din 2006, prime brute de asigurare in valoare de 1,6 miliarde euro, cu 43% mai mult decat in primele noua luni ale anului precedent. Pe sectorul asigurarilor generale, subsidiarele din Europa Centrala si de Est ale Vienna Insurance Group au inregistrat afaceri de 1,19 miliarde euro, in crestere cu 40,5%, in timp ce, la asigurarile de viata, cresterea fata de primele noua luni ale anului 2005 a fost de 48,5%, valoarea primelor brute subscrise fiind de 420,8 milioane euro. Statele din Europa Centrala si de Est in care Vienna Insurance Group detine subsidiare sunt Cehia, Slovacia, Bulgaria, Croatia, Polonia, Romania, Serbia si Ungaria.

Vienna Insurance Group a inregistrat, in primul semestru al anului 2006, un profit net de 114,1 milioane euro, in crestere cu 27% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit datelor companiei. Aceste rezultate s-au datorat randamentului bun al subscrierilor din asigurari, al investitiilor companiei, precum si performantelor foarte bune inregistrate de companie in Europa Centrala si de Est, potrivit companiei.

Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la valoarea de trei miliarde de euro, dupa primele sase luni ale anului 2006. Grupul austriac, in componenta caruia intra 34 de companii de asigurare din Austria, Germania, Italia, precum si Europa Centrala si de Est, detine patru companii in Romania - Omniasig, Omniasig Asigurari de Viata, Agras si Unita.