"Legislatia in domeniul auditului va fi modificata pana in iunie 2007. in vara acestui an a fost publicata o noua directiva europeana in acest sens pentru care avem un termen de doi ani ca sa o transpunem in legislatia nationala", a precizat, citat de NewsIn, directorul general adjunct al Directiei de Reglementari Contabile, Georgeta Petre.

Directiva UE prevede atat modificari ale cadrului legislativ, cat si al celui organizatoric. Principala noutate a reglementarilor europene vizeaza infiintarea unui organism de supraveghere independenta a activitatii auditorilor si a firmelor de audit in scopul protejarii mediului de afaceri si a utilizarii informatiilor. Organismul va fi format din persoane cu pregatire economica si juridica care nu au fost practicieni cel putin trei ani inainte de a fi numiti.

"Este o provocare pentru tarile membre UE determinata de necesitatea unei supravegheri si de crearea unui statut independent, inclus in ceea ce priveste finantarea, acestui organism", a precizat Georgeta Petre. Entitatea de supraveghere va viza modul in care isi desfasoara activitatea auditorii si firmele de audit, pregatirea acestora, precum si etica profesionala.

Citeste si:

In completare, legea contabilitatii, care a fost deja modificata de Finante si se afla in stadiul de proiect, va introduce noi prevederi referitoare la auditarea situatiilor financiare, din 2007. Pe langa societatile de interes public, pentru care auditul este obligatoriu in prezent, vor mai trebui sa-ti auditeze situatiile financiare si alte institutii, precum societatile care utilizeaza fonduri nerambursabile. Societatile de interes public obligate sa faca audit, in prezent, sunt bancile, societatile de asigurare si reasigurare, societatile si companiile de stat si cele care au beneficiat de imprumuturi garantate de stat.

In plus, o alta categorie de societati care vor fi obligate sa intocmeasca auditul situatiilor financiare va fi stabilita prin criteriile de marime care se refera la numarul de angajati maxim (in medie 50 de salariati), o cifra de afaceri de 7,3 milioane euro si un total al activelor de 3,65 milioane euro. Astfel, companiile care vor cumula doua dintre cele trei criterii doi ani consecutiv vor fi nevoite sa faca auditul situatiilor financiare.