"Asigurarile vor reprezenta dupa aderare una dintre cele mai putin afectate piete din Romania. Dat fiind ca asigurarile auto au cea mai mare pondere in piata, pentru a avea succes este nevoie de prezenta locala adica de o buna cunoastere a pietei si de o reprezentare teritoriala masiva, lucruri care vor fi dificil de realizat de companiile straine cel putin la inceput", a declarat, citat de NewsIn, Cirstian Constantinescu, presedintele Uniunii Nationale a Soceitatilor de Asogurare din Romania (UNSAR) si director general al Allianz Tiriac Asigurari.

"Pe de alta parte cele mai multe daune si cele mai multe reclamatii in Romania apar tot la asigurarile auto. in aceste conditii romanii care vor avea daune si reclamatii pe asigurarile auto fata de o compani straina vor trebui sa se adreseze institutiile de supraveghere din statele de unde provin acele companii straine. Asta va implica dificultati de limba si numeroase costuri suplimentare cum ar fi angajarea unui avocat strain, deci consider ca romanii vor vrea sa evite aceste probleme", a mai spus Constantinescu.

In ceea ce priveste preturile, asiguratorii romani vor fi favorizati intru-cat practica in multe cazuri preturi sub media europeana, lucru dovedit si de fapul ca, cotatiile de reasigurare pe pietele externe sunt de multe ori duble fata de preturile practicate de asiguratori. Singurul segment unde preturile romanesti sunt aliniate celor din UE este cel al asigurarilor auto, unde in plus, valoarea daunelor este dubla fata de media europeana.

Citeste si:

"Pretul produselor de asigurare este legat si de calitatea acestora, iar o companie straina fara reprezentare teritoriala puternica si cu putini angajata si colaboratori nu va putea sigura aceasta calitate iar companiile romanesti vor iesi in castig", a mai spus Constantinescu.

Companiile straine, in schimb, vor fi mai competitive la produse de asigurare cum ar fi asigurarile de bunuri pentru corporatii si asigurarile de raspundere civila ale managerilor de companii, produse care deocamdata nu sunt foarte bine reprezentate pe piata romaneasca.

"Estimez ca, piata asigurarilor de calatorie in strainatate se va reduce ca pondere ca urmare a liberalizarii circulatiei in interiorul UE si a aparitiei Cardului European de Asigurari de Sanatate. De asemenea vor disparea acele produse numite fronting, politele incheiate in Romania de companii straine prin intermediul unor companii locale la care raspunderea este asumata in totalitate de compania din strainatate."