Acest credit extern, aprobat de Guvern la finele anului trecut, urmeaza sa completeze finantarea de 142,5 milioane euro a Bancii Japoneze pentru Cooperare Internationala si este necesar finalizarii proiectului de modernizare a caii ferat pe ruta Bucuresti-Constanta.

"Am ales oferta Dexia Kom pentru ca a fost cea mai convenabila din punct de vedere al costurilor", a spus la Viena, Vladescu.

"Cu acest nou credit extern semnat azi, practic Dexia Kom a acoperit 85% din totalul creditelor externe contractate de Ministerul Finantelor de la bancile comerciale in 2006", a declarat directorul general al Dexia Kommunalkredit Romania, Roxana Lazar, citata de NewsIn. "Avand in vedere integrarea Romaniei in UE in 2007, ne asteptam la o intensificare a colaborarii cu institutiile statului", a mai spus Lazar.

Citeste si:

Banii imprumutati urmeaza sa fie folositi pentru refacerea tronsoanelor Bucuresti Nord - Baneasa, cu o lungime de 4 km si Fetesti - Constanta, lung de 77 km. Dupa finalizarea lucrarilor, trenurile de calatori vor putea circula cu o viteza medie 160 de kilometri pe ora, iar cele de marfa cu 120 de kilometri pe ora, a aratat banca.

Imprumutul urmeaza sa fie rambursat, pe o perioada de 10 ani, in 15 rate egale, din bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, "in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie", se spune in comunicatul institutiei financiare. Perioada de gratie este de trei ani, iar rata dobanzii este variabila, a mai informat Dexia.

Dexia-Kom este un joint-venture intre Dexia Bank si Kommunalkredit si este specializat in finantarea pe termen lung a sectorului public. Cei doi actionari ai Dexia Kommunalkredit Romania sunt Dexia Credit Local (lider mondial in finantarea sectorului public) si Kommunalkredit Austria (liderii in domeniul finantarii sectorului public in Austria). Dexia Kommunalkredit este unul din cei mai mari finantatori ai sectorului public din Romania.