Romexterra Bank, membra a grupului financiar MKB-Bayerische Landesbank, a inregistrat, la finele anului 2006, un profit brut de 24,4 milioane lei (echivalentul a 7,2 milioane euro), respectiv un profit net de peste 22 milioane lei (echivalentul a 6,5 milioane euro), in crestere neta cu 11,3% fata de anul 2005. Activele totale ale bancii au atins plafonul de 1,2 miliarde lei (echivalentul a 360,8 milioane euro), in crestere cu 15,8% fata de valoarea inregistrata la finele anului 2005.

Activitatea de creditare a avut o dinamica ridicata, volumul creditelor acordate fiind cu 70,4% mai mare decat in anul 2005, cand acestea insumau 425,3 milioane lei. Volumul creditelor acordate pe segmentul retail a inregistrat o crestere neta de 168% fata de aceeasi perioada de referinta, avand ca principal resort produse competitive lansate in cursul anului - creditele de nevoi personale din clasa Favorit, cardul de credit Visa Classic, precum si extinderea ofertei de finantare prin acordarea de credite de nevoi personale si ipotecare in Euro. Volumul creditelor corporate a atins plafonul de 472,4 milioane lei (echivalentul a 139,7 milioane Euro), inregistrand o crestere neta de 42,65% fata de sfarsitul anului 2005.

In anul 2006, Romexterra Bank s-a dovedit a fi foarte atractiva din punct de vedere al dobanzilor si conditiilor oferite la produsele de economisire, cuantumul acestora depasind 880 milioane lei (260,2 milioane euro), echivalentul unei cresteri nete de 4,2% fata de anul 2005.

Investitiile efectuate in cursul anului trecut au vizat extinderea si modernizarea retelei teritoriale a bancii, de la 39 unitati existente la finele anului 2005, la 61 de unitati in decembrie 2006. De asemenea, reteaua de ATM-uri a fost extinsa de la 83 aparate operationale la finele anului 2005, la 176 ATM-uri operationale sau in curs de instalare la finele anului trecut.

Un alt obiectiv al anului 2006 a constat in relocarea sediului central al Romexterra Bank, care, din luna decembrie, a devenit operational in cadrul cladirii. Millennium Business Center Sub egida noului actionar MKB Bank, in acest an, Romexterra Bank isi propune extinderea retelei teritoriale cu 35 noi unitati, pentru a facilita apropierea de clienti, primele 15 dintre acestea urmand a deveni operationale in primul semestru. Astfel, banca va detine o retea de 96 unitati, fiind prezenta in toate judetele tarii.

Reteaua de ATM-uri a bancii va fi extinsa pana la 326 aparate la finele anului curent, finalizandu-se totodata proiectul de upgradare la standardul EMV, pentru acceptarea cardurilor cu cip. Din punct de vedere al activitatii de carduri, unul dintre obiectivele acestui an consta in depasirea unei cote de piata de 2,5%, fata de 1,5% in prezent, concomitent cu demararea activitatii de montare de POS-uri la comercianti.

De asemenea, portofoliul va fi diversificat. Acest lucru va fi perceput prin cresterea si perfectionarea produselor dedicate retailului si corporatiilor. Romexterra Bank isi propune sa devina una dintre bancile partenere ale IMM-urilor si partenerul de creditare a persoanelor din segmentul mediu al societatii romanesti, segment care se dovedeste a fi cel mai dinamic, nu numai in Romania ci peste tot in lume. Banca intentioneaza sa intareasca activitatea de finantare proiecte pe partea de real estate.

Avand in vedere extinderea retelei teritoriale, politica de personal a bancii vizeaza angajarea tinerilor dornici sa se alature unei echipe dinamice si competitive, tineri care vor fi pregatiti in cadrul unor traininguri pe diferite domenii de activitati specifice.

Romexterra Bank isi propune pentru anul 2007 o crestere a cotei de piata pana la 1,1%, din punct de vedere al activelor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri