"Leasingul operational este un produs mult mai popular pe pietele internationale mature, intre 15 si 40% din masinile noi puse in vanzare fiind achizitionate de companiile de leasing operational. Considerand drept reper cifrele de mai sus, se estimeaza ca in viitor, pe piata din Romania, intre 40.000 si 100.000 de masini vor fi achizitionate de companiile de leasing operational", se afirma in studiu potrivit NewsIn. "in plus, prin leasingul operational se inlatura o mare parte din riscurile si nesiguranta pe care le implica detinerea unei flote de masini", se mai spune in studiu.

"Rezultatele studiului sunt incurajatoare, iar un numar tot mai mare de directori financiari ai unor companii medii si mari recomanda conducerii sa opteze pentru acest tip de management al flotelor" a declarat directorul general al Sixt-New Kopel Romania, Dudy Perry.

Potrivit studiului, managerii inteleg deja ca aceasta solutie de outsourcing le ofera posibilitatea de a se concentra pe obiectul principal de activitate, implicand totodata si o serie de avantaje aditionale: previzionarea exacta a cash-flow-ului, cresterea gradului de performanta al indicatorilor financiari si scaderea nivelului de incarcare in departamentele de contabilitate.

“Avem semnale ca piata a inceput sa se miste deja in aceasta directie, fapt care se datoreaza atat cresterii cererii exprimate de companii, cat si intrarii unor noi jucatori internationali pe piata” a afirmat Dudy Perry.

Sixt-New Kopel este rezultatul parteneriatului stabilit in cursul anului trecut intre New Kopel, prima companie straina care a adus leasingul operational in Romania, infiintata in 2005, si Sixt, unul dintre cei mai mari furnizori internationali de servicii de rent-a-car. Sixt-New Kopel este prezent in orasele Bucuresti, Iasi, Bacau, Constanta, Cluj si Timisoara si intentioneaza sa se extinda in alte trei – cinci orase anul acesta.

Sixt-New Kopel este parte a grupului Shlomo, detinatorul in exclusivitate al licentei Sixt in Israel, in ultimii cinci ani. Shlomo Group a dezvoltat afaceri in domenii de activitate precum infrastructura, santiere navale, imobiliare si industria auto in Israel si intentioneaza sa-si extinda in continuare afacerile din Romania. Grupul are un numar de 2.000 de angajati, o flota auto compusa din 50.000 vehicule, 90 de garaje si achizitioneaza 15% din totalul masinilor vandute in Israel.

Citeste si:

Printre societatile care desfasoara operatiuni de leasing operational se numara bancile Unicredit, prin Unicredit Fleet Management si BRD-Group Societe Generale, prin ALD Automotive. O alta banca franceza care va oferi servicii de leasing operational pe piata romaneasca va fi BNP Paribas, prin compania specializata denumita Arval, care urmeaza sa intre pe piata din Romania. O alta societate specializata in leasing operational este compania independenta Fleet Management Services (FMS).

Leasingul operational si managementul flotei auto implica, printre altele, servicii de finantare a utilizarii autovehiculului, de intretinere, livrare, inmatriculare, administrare a anvelopelor, asigurari, consultanta si gestiune a combustibilului. Aceasta activitate implica externalizarea, de catre companii, a serviciilor legate de managementul flotelor auto, catre firme specializate.

Leasingul operational nu este o metoda de finantare a achizitiei unui bun, ci de finantare a utilizarii acelui bun pe o perioada bine determinata, dupa care bunul poate reveni in proprietatea companiei de leasing, in functie de termenii contractului. Cealalta modalitate de leasing, leasing-ul financiar, presupune trecerea bunului in posesia consumatorului, dupa ce valoarea bunului este achitata.

Principala diferenta intre cele doua tipuri de contracte de leasing este de natura fiscala. La un contract de leasing financiar, bunurile ce fac obiectul contractului de leasing se inregistreaza ca mijloace fixe in contabilitatea clientului (utilizatorului), iar beneficiarul isi poate deduce cheltuielile cu amortizarea lui, iar din rata de leasing, cheltuielile cu dobanda. La contractul de leasing operational, produsul este inregistrat ca mijloc fix in contabilitatea firmei de leasing, doar valoarea ratei de leasing fiind cheltuiala deductibila, in totalitate, pentru client.

Segmentul de leasing operational este putin dezvoltat in Romania, unde constituie doar aproximativ 4-5% din piata totala de leasing, care a depasit 2,2 miliarde de euro in 2005. Companiile din piata estimeaza insa ca acest segment va creste cel mai puternic in anii urmatori si ar putea ajunge pana la un sfert din piata totala de leasing in urmatorii cativa ani.