Compania de Factoring, detinuta de Banca Transilvania si Intermarket Bank Viena, a obtinut, dupa primele cinci luni de activitate, o cota de 3% din piata romaneasca a factoringului, a declarat directorul general al Companiei de Factoring, Valentin Chirca, peste 70% din numarul de clienti fiind IMM-uri.

“Intreprinderile Mici si Mijlocii sunt clientii nostri traditionali si procentul de mai sus reflecta acest lucru. Dorim sa mentinem - si chiar sa crestem aceasta proportie. In schimb, clientii corporativi mari au o reprezentare mai redusa, ca numar, in portofoliu.”, a declarat pentru Wall-Street Valentin Chirca

Pana acum, in jur de 40 de clienti au apelat la serviciile Companiei de Factoring, iar targetul pentru acest an este cel putin dublarea acestui numar.

Pentru anul 2007, compania isi propune sa atinga o cota de piata de circa 10-15% si un volum de afaceri de 100-150 milioane euro, in conditiile in care estimeaza ca piata romaneasca a factoringului va atinge, in 2007, un volum de aproximativ un miliard de euro.

Compania de Factoring IFN SA, membra a Factors Chain International (FCI), una dintre cele mai mari organizatii specializate la nivel mondial, a fost infiintata, in 2006, de Intermarket Bank Viena si Banca Transilvania, cu o cota de participare la capitalul social al companiei de 50% fiecare. Intermarket Bank Viena, unul dintre fondatorii Companiei de Factoring IFN SA, este lider de piata in Europa Centrala si de Est, avand o cota de piata de 31% si subsidiare in Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania. in anul 2005, Intermarket Bank Viena a inregistrat o cifra de afaceri totala de 4,23 miliarde euro.

Citeste si:

Compania intentioneaza sa se extinda, prin deschiderea unor office-uri în Arad și în Suceava, în următoarele luni. “Anul acesta am deschis deja un astfel de birou în Cluj-Napoca. In funcție de volumul de afaceri înregistrat, vom inaugura și alte office-uri regionale deoarece reprezentarea în teritoriu are o importanță semnificativă pentru creșterea afacerii”, enunta Valentin Chirca.

In prezent, un numar tot mai mare de jucatori din sistemul bancar tintesc micii intreprinzatori prin crearea de divizii specializate in servicii de factoring. In acest moment, pe piata romaneasca, ofera servicii de factoring ING, BCR, BRD SocGen, Unicredit, Raiffeisen Bank, ABN Amro Bank , BT si Romexterra.

Factoringul - avantaje

• reprezinta o solutie de finantare pentru termenele lungi de plata a facturilor;
• se creeaza un avantaj competitiv pentru companii, in special pentru IMM-uri.
• stimuleaza cresterea cifrei de afaceri sau, dupa caz, a realizarii de investitii;
• dezvolta flexibilitatea firmei de a-si asuma termene de plata variate;
• este posibila obtinerea de finantare intr-un termen foarte scurt;
• implica o imbunatatire a „cash-flow”-ului