Cetelem, divizia de credite de consum a grupului financiar francez BNP Paribas, este prezenta in estul Europei in principal in Republica Ceha, Ungaria, Slovacia, Romania, Ucraina si Rusia. "Ritmul de crestere al Cetelem pe piata romaneasca este superior celui inregistrat in Cehia sau in Ungaria, iar in trei ani Romania le va depasi ca volum al finantarilor. Probabil ca in toata regiunea Europei de Est, doar Rusia va depasi Romania din punctul de vedere al afacerilor Cetelem", a declarat Foursy (in stanga fotografiei), pentru NewsIn.

Foursy a explicat ca singurul impediment major in derularea afacerilor pe piata romaneasca este dificultatea de a gasi personal calificat. "Deja Bucurestiul a ajuns o piata cu o forta de munca aproape complet ocupata si avem probleme in a gasi oameni competenti, insa ne vom extinde mai puternic in provincie", a mentionat directorul general al Cetelem Romania.

O alta problema este si nivelul inca redus al salariilor. "Nu prea se pot da credite in conditii de risc decente unor persoane cu salariul de pana in 200 de euro pe luna", a explicat Foursy.

Directorul general al Cetelem Romania considera ca este nevoie de circa zece ani pana la atingerea unei "convergente reale" a salariilor romanesti cu cele din tarile mai avansate ale blocului comunitar. "De aceea cred ca nu ar trebui grabit nici procesul de adoptare a euro pana atunci, pentru ca se pierde din puterea de cumparare. Adoptarea euro inseamna, asa cum s-a vazut, o crestere a preturilor", a spus Foursy.

Cetelem are in prezent patru linii de afaceri pe piata romaneasca: creditul in magazin, cardul de credit, creditul de nevoi personale si creditul auto, insa conducerea companiei analizeaza si alte segmente de piata. "Anul viitor am putea lansa un produs de finantare imobiliara in euro, in functie de cum va evolua piata", a precizat Foursy.

Citeste si:

Cetelem isi finanteaza afacerile derulate pe piata romaneasca prin linii de finantare in lei obtinute de la banci din Romania, cu garantia bancii-mama, BNP Paribas. Foursy a precizat ca Cetelem nu are in vedere, pentru moment, alte metode de finantare, cum ar fi emisiunile de obligatiuni.

Cetelem mizeaza pe piata romaneasca pentru ca inregistreaza un avans rapid, pe fondul mentinerii unui nivel redus a creditelor neperformante. "Clientul roman este un bun platnic. Circa 99% din clienti isi platesc ratele la timp, chiar daca exista si accidente, atunci cand unele familii intampina dificultati in rambursarea creditului. Exista si persoane care comit fraude, ca peste tot, insa pot sa va spun, dupa ce am lucrat in cinci tari pana acum, ca piata romaneasca nu este diferita de altele", a aratat directorul general al Cetelem Romania.

Cetelem IFN SA este lider pe piata creditelor de consum din Romania. Societatea a luat nastere in mai 2005 prin preluarea Credisson International de catre Cetelem, divizia furnizoare de credite de consum a grupului financiar francez BNP Paribas si numarul 1 pe piata creditului de consum din Europa Continentala. In cei patru ani de activitate, Cetelem IFN (Credisson) a incheiat contracte de credit in valoare de 484 de milioane de euro, potrivit oficialilor companiei.

Cetelem IFN SA vrea ca valoarea portofoliului de credite sa urce la 800 milioane lei la finalul acestui an, fata de circa 460 milioane lei cat era la sfarsitul lui 2006, ca efect al diversificarii ofertei si al extinderii retelei. La doi ani de la intrarea pe piata din Romania, creditele la sold au crescut cu aproximativ 300%, ajungand in aprilie 2007 la 564 de milioane lei.

Societatea este activa printr-o retea de peste 1.800 de puncte de vanzare, in retele regionale si nationale sau parteneri locali independenti, iar numarul de angajati depaseste 800.