Banca a trecut pentru prima oara de pragul de 15 milioane de euro profit trimestrial, dupa ce in trimestrul IV al anului trecut raportase trecerea barierei de 10 mil. euro.
Profitul trimestrial al Bancii Transilvania, cea mai mare banca cu capital privat romanesc, a depasit la jumatatea acestui an pentru prima data in istoria institutiei financiare nivelul de 15 milioane de euro, situandu-se la 15,4 milioane euro pe trimestrul al doilea, in crestere cu 54% fata de aceeasi perioada din 2006, pe fondul dezvoltarii afacerii si conditiilor favorabile din piata monetara si de capital.

Veniturile totale al bancii in trimestrul al doilea au fost de 615,55 milioane lei (196,41 milioane euro), in crestere cu 90% fata de perioada similara a anului trecut cand veniturile totale ale Bancii Transilvania au fost de 323,33 milioane lei.

"Ne asteptam sa ne indeplinim obiectivele propuse la inceputul anului 2007 si suntem increzatori in puterea noastra de a ne sustine cresterea prin forte proprii", a spus directorul general al Bancii Transilvania, Robert Rekkers.

Banca, una dintre putinele tinte de achizitie pentru un investitor care vrea sa intre pe piata bancara locala, a obtinut in primul semestru al acestui an un profit net de 79,55 milioane de lei (circa 23,9 milioane euro), iar valoarea activelor a urcat cu 22% fata de finele anului trecut, la 9,889 miliarde de lei (3,15 miliarde euro).

Profitul net al bancii a crescut cu 35,47% comparativ cu primele sase luni din 2006, cand s-a situat la 58,719 milioane de lei.

Portofoliul de credite al bancii insuma la finalul lunii iunie 6,414 miliarde lei (2,05 miliarde euro), in crestere cu 30% fata de finalul anului trecut, in timp ce depozitele atrase de la clienti insumau 7,05 miliarde lei (2,25 miliarde euro).

Banca cu sediul in Cluj-Napoca avea, la jumatatea anului, active totale de 9,889 miliarde lei (3,15 miliarde euro), in crestere cu 22% fata de finalul anului trecut.

Capitalurile proprii ale bancii au avansat cu circa o treime, la 932 milioane de lei, de la 705 milioane de lei la sfarsitul lui 2006.

In primul semestru, portofoliul de carduri a crescut semnificativ, la peste un milion de carduri de debit si credit, cu 30% mai multe decat in perioada ianuarie-iunie a anului trecut.

Banca Transilvania a deschis 44 de unitati in intreaga tara in primul semestru, ajungand la o retea formata din 385 de sucursale si agentii, care deserveau la 30 iunie 2007 peste 897.000 de clienti activi. Numarul clientilor a sporit pana la jumatatea anului cu 27,12% fata de sfarsitul anului trecut, din care cresterea numarului de persoanele fizice a fost de 29,1%, iar cel al companiilor de 13,2% fata de decembrie 2006.

Banca Transilvania are ca obiectiv atingerea unui numar de peste 1 milion de clienti activi pana la sfarsitul acestui an. "Ne asteptam sa ne indeplinim obiectivele propuse la inceputul anului 2007 si suntem increzatori in puterea noastra de a ne sustine cresterea prin forte proprii ", a adaugat Rekkers.

Tot in primul semestru, banca a schimbat amplasamentul si a fost extinse spatiile a opt unitati. La sfarsitul lui iunie 2007, Banca Transilvania avea instalate 593 de bancomate (ATM) si 6.125 de aparate pentru plata cu cardul la comercianti (POS), fata de 443 de bancomate si 3.660 de POS-uri, cate erau la sfarsitul semestrului I din 2006. De asemenea, echipa Bancii Transilvania a crescut numeric, pana la 5.240 de angajati la 30 iunie 2007.

Ultima tranzactie de ieri cu actiunile bancii s-a realizat la 0,935lei/actiune, in crestere cu 2.2%. Capitalizarea bursiera a bancii se ridica la circa 1,78 miliarde de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri