Raiffeisen Bank Romania a obtinut in primul semestru un profit net de 47,2 milioane de euro, de 2,7 ori mai mare decat rezultatul raportat la 30 iunie 2006
Profitul net afisat de Raiffeisen Bank Romania in primele sase luni ale anului 2006 a fost de 17,5 milioane de euro, conform standardelor internationale de contabilitate, neconsolidat si auditat. Profitul inainte de impozitare a fost de 53,5 milioane de euro, de 2,5 ori mai mare fata de rezultatul brut de 21 de milioane de euro la sfarsitul lui iunie 2006. Activele totale au crescut cu 23,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 3,94 miliarde euro.

“Profitabilitatea este in continuare un obiectiv important. De asemenea, asa cum am anuntat la inceputul anului, extinderea retelei de agentii este o prioritate. Ne propunem sa continuam sa ne imbunatatim eficienta, deci raportul cost/venituri este un indicator important”, a declarat pentru Wall-Street Steven van Groningen, presedintele executiv al Raiffeisen Bank Romania.

Raiffeisen Bank Romania a acordat credite de peste 2,1 miliarde de euro, in crestere cu 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, depozitele au urcat cu 36%, depasind valoare de 3 miliarde de euro. Cheltuielile cu personalul si cele administrative inregistrate la 30 iunie 2007 au avansat cu numai 22,5%, comparativ cu prima jumatate a anului trecut. Venitul net din dobanzi a crescut cu 31%, pana la aproape 87 milioane de euro, iar venitul din comisioane a urcat cu 56%, pana la 84 de milioane de euro.

"Sunt foarte multumit de rezultatele financiare ale bancii pe primul semestru, iar aceste rezultate sunt datorate in primul rand extinderii retelei de unitati si specializarii fortei de vanzare", a declarat Steven van Groningen. El a adaugat ca banca este preocupata de cresterea calitatii serviciilor in perioada imediat urmatoare, precum si de dezvoltarea unor relatii pe termen lung cu clientii.

Banca a deschis 71 de unitati noi in primele sase luni din 2007, astfel incat reteaua teritoriala a ajuns la 337 de unitati. Banca a raportat 5.145 de salariati dupa primul semestru al acestui an, fata de 4.678 cat erau la mijlocul anului trecut.

Raiffeisen Bank a deschis in special locatii mici pentru populatie si firme (IMM) si a continuat sa inaugureze centre pentru acordarea creditelor imobiliare, precum Raiffeisen Bank Casa Ta in localitatile Bucuresti, Pitesti, Cluj si Timisoara.

Pentru serviciului Raiffeisen Exclusive au fost lansate, in iunie 2006, alte locatii in mari orase precum Bucuresti, Brasov, Constanta, Timisoara si Iasi. Raiffeisen Bank are si centre operationale de afaceri destinate companiilor cu o cifra de afaceri importanta si care pot beneficia de servicii personalizate.

“Este prematur sa discutam despre anul 2008 in termeni cantitativi; ceea ce este de subliniat in acest moment este ca ne propunem sa pastram tendinta de crestere profitabila”, ne-a mai spus Steven van Groningen.

Banca are in prezent peste 2 milioane de clienti de retail, dintre care aproximativ 116.000 firme (IMM) si aproximativ 5.000 corporatii mari si medii.

Raiffeisen International a afisat un profit net consolidat de 401 milioane euro pentru primul semestru al acestui an, in crestere cu 39% fata de perioada similara a lui 2006. Raiffeisen International are subsidiare care includ banci si companii de leasing pe 18 piete din Europa Centrala si de Est, inclusiv pe cea romaneasca, si a deschis birouri de reprezentare in alte doua tari.

Grupul Raiffeisen este prezent pe piata romaneasca prin Raiffeisen Bank Romania (a treia banca de pe piata dupa active), Raiffeisen Banca pentru Locuinte, Raiffeisen Leasing, Raiffeisen Capital & Investment, Raiffeisen Asset Management si Raiffeisen Investment Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri