Reprezentantul ING spune ca piata factoringului are un potential mare de crestere, fiind estimata pentru acest an la 600 de milioane de euro, ceea ce inseamna ca dupa primele cinci luni de activitate pe piata locala, ING detine o felie de 5% din factoringul romanesc.

“Pentru 2008, estimam ca vom atinge 30% din piata care va ajunge la finele anului viitor la 750 milioane de euro. Anul viitor, vom creste ponderea factoringului extern la 30% din totalul contractelor incheiate, chiar daca lucrurile se misca mai greu in operatiunile externe deoarece trebuie sa obtinem in permanenta referinta din strainatate", spune Ivan.

De asemenea, oficialul ING Commercial Finance precizeaza ca este foarte posibil ca estimarile companiei sa se schimbe in cazul incheierii unor dealuri “tari” cu jucatori importanti din productie. “Avem in derulare doua tranzactii foarte mari de peste 100 de milioane fiecare care ne pot ridica foarte mult astfel incat sa obtinem cel putin jumatete din piata de factoring. Trecem printr-un proces de due-dilligence complex astfel incat putem astepta si un an pana la concretizarea negocierilor”, a enuntat Radu-Mihai Ivan.

Portofoliul ING Commercial Finance cuprinde in momentul de fata 12 clienti operationali si 19 contracte semnate.

In prezent, un numar tot mai mare de jucatori din sistemul bancar tintesc micii intreprinzatori prin crearea de divizii specializate in servicii de factoring. In acest moment, pe piata romaneasca, ofera servicii de factoring BCR, BRD SocGen, Unicredit Tiriac Bank, Raiffeisen Bank, ABN Amro Bank , BT si Romexterra. In functie de necesitati, clientii pot accesa intregul pachet de servicii de factoring: finantare, administrare creante, colectare, acoperire risc de neplata, sau o combinatie de cel putin doua dintre acestea.

Citeste si:

Utilizarea factoringului are un impact imediat asupra cashflow-ului clientului, transformand incasarile la termen in incasari la vedere. Factoringul permite dezvoltarea afacerii fara imobilizarea activelor societatii in garantii materiale si, in egala masura, un management eficient al creantelor.

Un alt jucator important de pe piata locala, Compania de Factoring, a incheiat primul semestru al anului 2007 cu o cifra de afacei de 45,5 milioane euro. La inceputul lunii, belgienii de la Fortis au anuntat ca vor intra pe piata locala printr-un parteneriat alaturi de Compania de Factoring

Factoringul se prezinta ca „un contract incheiat intre o parte (denumita aderent), furnizoare de marfuri sau prestatoare de servicii si o societate bancara sau o institutie financiara specializata (denumita factor), prin care aceasta din urma asigura finantarea, urmarirea creantelor si prezervarea contra riscurilor de credit, iar aderentul cedeaza factorului, cu titlu de vanzare, creantele nascute din vanzarea de bunuri sau prestarea de servicii pentru terti”.

Factoringul - avantaje

• reprezinta o solutie de finantare pentru termenele lungi de plata a facturilor;
• se creeaza un avantaj competitiv pentru companii, in special pentru IMM-uri.
• stimuleaza cresterea cifrei de afaceri sau, dupa caz, a realizarii de investitii;
• dezvolta flexibilitatea firmei de a-si asuma termene de plata variate;
• este posibila obtinerea de finantare intr-un termen foarte scurt;
• implica o imbunatatire a „cash-flow”-ului.