"Campania de informare a populatiei privind pensiile private obligatorii va incepe cel tarziu joi, cand primele pliante informative vor merge catre cei aproximativ patru milioane de participanti", a precizat Oancea.

El a adaugat ca nivelul de pregatire al agentilor de marketing este foarte redus si, prin urmare, exista riscul ca acestia sa transmita informatii eronate catre participanti. Presedintele comisiei pensiilor private a recomandat companiilor autorizate pe pilonul II sa acorde o importanta mai mare procesului de pregatire a agentilor de marketing. "Sunt agenti de marketing care pot aduce mai degraba prejudicii companiilor pe care le reprezinta decat avantaje", a mentionat Oancea.

Aderarea participantilor la un fond de pensii pe pilonul II a inceput luni, 17 septembrie, si va dura patru luni. Dupa aceasta perioada, cei care nu au optat pentru un fond de pensii vor fi distribuiti in mod aleatoriu catre fondurile autorizate, pe baza unui sistem informatic, potrivit arbitrului pensiilor private.

Conform legii, fiecare potential client al sistemului (obligatoriu pentru salariatii sub 35 de ani si optional pentru cei intre 35 si 45 de ani) trebuie sa semneze un singur contract de aderare la un singur fond, in care isi va economisi contributiile.