Generali Asigurari estimeaza ca piata romaneasca a asigurarilor de viata unit-linked va ajunge anul acesta la 550 milioane de lei, iar compania detine o felie de 1% dupa un an de lansare pe acest segment
Compania a intrat in toamna anului trecut pe segmentul asigurarilor de viata unit-linked - polite care presupun plasarea unei parti din prima platita de asigurat in fonduri care investesc in instrumente ale pietei de capital sau monetare. “Fiind inca la inceput, rezultatele de pana acum nu pot fi considerate relevante (cateva mii de contracte noi)”, ne-a declarat Ovidiu Racoveanu, Sef Serviciu Asigurari de Viata. Generali.

Chiar daca date oficiale pentru o comparatie a randamentelor fondurilor unit-linked pentru 2007 nu au fost inca publicate, acestea pot merge de la sub zero la suta pana la peste 30% - in cazul fondurilor nou-lansate, potrivit Generali. Un randament mediu insa, la nivel de piata, poate fi intre 5% si 10% pentru fondurile cu risc scazut si de pana la 15%-25% in cazul fondurilor cu risc ridicat.

In ceea ce priveste ponderea investita din prima de asigurare, aceasta este aleasa de client, singura conditie fiind sa existe totusi un minim care sa acopere prima de asigurare de viata.

Care sunt concluziile Generali dupa un an pe piata unit-linked? O tendinta remarcata de reprezentantii companiei in randul clientilor, este nevoia de investire in euro. „Urmatorul pas pentru asigurarile de viata este lansarea de fonduri unit-linked in euro, la care banii vor fi investiti in corporatii mondiale de prim rang, pe considerentul ca astfel de instrumente sunt deosebit de atractive pentru piata romaneasca”, ne-a spus Ovidiu Racoveanu.

Cu toate acestea, moneda care cunoaste cel mai mare randament in acest tip de investitie este leul, acest lucru fiind un lucru comun tuturor tipurilor de investitii din economia romaneasca.

De asemenea, in viitor, Generali isi propune sa introduca produse destinate economisirii in vederea studiilor pentru copii, concomitent cu largirea acoperirilor si a paletei investitionale.

Dupa un an de la lansare, ponderea pe care asigurarile unit-linked o au in portofoliul companiei Generali de asigurari de viata urmeaza evolutia generala a pietei si arata cresterea interesului clientilor pentru acest tip de asigurare, in detrimentul asigurarilor de viata traditionale (aproximativ 25% din totalul politelor individuale noi).

In urma cu un an, Generali a lansat doua fonduri de investitii in lei, Confident si Armonie. Fondul Confident are in componenta sa instrumente de piata monetara in proportie de 75% si instrumente cu venit fix in proportie de 25%. Acesta este un fond diversificat al carui obiectiv este obtinerea unui randament superior depozitelor bancare sau certificatelor de depozit.

Fondul Armonie are o structura alcatuita din 25% actiuni tranzactionate pe piata bursiera care sunt emise de companii cu perspective financiare foarte bune, restul fiind instrumente cu venit fix.

Din decembrie 2006, Generali Asigurari SA a lansat cel de-al treilea fond, Activ, care investeste preponderent in actiuni (70%) cotate pe piata bursiera din Romania. Acest fond se adreseaza persoanelor care doresc un castig mare si care sunt dispuse sa riste pentru a-l obtine, deoarece principala sursa de crestere a activului fondului este aprecierea valorii actiunilor din componenta sa.

Durata minima recomandata pentru investire este de 5 ani. „Insa, clientii care se hotarasc sa investeasca intr-un produs de tip unit-linked nu trebuie sa adopte o atitudine pe termen scurt. Prin urmare, un produs unit-linked incepe sa devina multumitor pentru un client daca este incheiat pe o perioada medie de 10-20 de ani”, enunta Ovidiu Racoveanu.

Tinerii cu varsta cuprinsa intre 20 si 30 de ani au devenit o tinta predilecta a marilor societati de asigurari din tara. In ciuda faptului ca au mai degraba prioritati legate de locuinta, cariera, masina personala, vacanta ori petrecerea timpului liber, iar economiile pentru pensie ocupa un loc inferior in strategia lor de dezvoltare, tinerii pot miza pe un nou tip de produse: asigurarile unit-linked.

Si, cum investitiile de orice natura pe piata de capital sunt foarte riscante, iar slaba oferta a bancilor nu mai stimuleaza depozitele bancare, tinerii, dar nu numai ei , aleg un plan de economisire la o companie de asigurari.

Ce sunt asigurarile unit-linked?

Mai multe companii de pe piata romaneasca incearca sa-si atraga clientii folosind urmatorul mecanism: acestea incearca sa explice clientilor ca este mai profitabil sa investeasca in produse de genul asigurari de viata cu prima unica decat sa tina aceiasi bani in banca, pentru ca ar putea castiga mai mult cu astfel de polite si, in plus, beneficiaza de asigurarea de viata.

In esenta, produsele analizate de noi sunt “asigurari de viata cu componenta investitionala”. Astfel, un procent din prima platita de persoana asigurata este destinata acoperirii riscului asigurat, restul sumei de bani fiind investiti in unitati de fond (de aici si numele – unit-uri). In prima instanta, avantajul principal este reprezentat de faptul ca riscul investitiei apartine asiguratului.

Ce jucatori ofera aceste produse?

In momentul de fata, companii precum Interamerican , Allianz-Tiriac, ING Life,Generali, BCR si Aviva sunt prezente pe piata cu astfel de produse, iar cateva zeci de mii de romani au incheiat deja astfel de contracte.





Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri