El a precizat ca banca respectiva trebuie sa aiba o cota de piata de cel putin 3-4% din activele sistemului bancar romanesc pe segmentul de retail.

"Vom analiza posibilitatea de a cumpara banci de retail in Europa Centrala. Ne indreptam atentia catre Polonia, Bulgaria, Romania si alte tari din Europa Centrala", a spus Nin.

Cele mai interesante tinte pe spanioli ar fi Banca Transilvania, Banca Carpatica sau Libra Bank.

“Sunt multe grupuri internationale interesate de piata locala, insa nu vad o vanzare mai devreme de doi ani”, ne-a declarat recent Emilian Bituleanu, presedintele Libra Bank.

Seful La Caixa a adaugat ca, pe masura ce banca isi consolideaza pozitia pe piata din Romania, isi va diversifica portofoliul de clienti companii. Firmele pe care banca le tinteste pe piata din Romania sunt cele cu o cifra de afaceri intre 50-70 milioane euro.

La Caixa si-a deschis marti prima sucursala operativa in Romania, acesta fiind primul pas in ce priveste procesul de internationalizare care a inceput in 1995 cu deschiderea primelor birouri in Porto (Portugalia) si Bruxelles (Belgia).

La Caixa a investit 4 milioane euro in deschiderea sucursalei in Bucuresti care are in prezent opt angajati, potrivit reprezentantilor bancii.

"Deschiderea sucursalei din Bucuresti este o actiune orientata catre firme mari si mijlocii si corporatii care vor sa lucreze cu firme spaniole stabilite deja in Romania", a precizat Juan Maria Nin.

"Am analizat schimburile comerciale dintre Romania si Spania, precum si prezenta firmelor spaniole in Romania si consideram ca aceasta prima sucursala are un viitor stralucit", a mai spus Nin.

Citeste si:

La Caixa considera ca va avea succes pe piata din Romania ca urmare a cresterii importante a numarului de romani care se stabilesc in Spania, considera reprezentantii bancii. Numarul romanilor din Spania a crescut de 16 ori in numai cinci ani, ajungand la 524.995 in 2006, de la 31.316 in 2001.

Reprezentantii grupului au mentionat ca romanii reprezinta 9,8% din totalul strainilor din Spania si reprezinta a doua comunitate ca dimensiune. "Exporturile catre Romania reprezinta 0,44% din totalul exporturilor spaniole, in timp ce importurile au o pondere de 0,24%", au mai spus reprezentantii bancii.
Portofoliul de clienti al La Caixa cuprinde deja peste 640.000 de clienti romani care efectueaza lunar, in medie, peste 2.500 de plati in tara prin intermediul serviciului CaixaGiros, datorita cooperarii cu banci precum: Raiffeisen, BCR si BRD SocGen.

"In aceasta dupa-amiaza inauguram sediul si vom aduce o parte din colectia noastra de pictura moderna, aceasta facand parte din activitatea sociala a grupului. Deschidem un birou si vom prezenta o parte din expozitia de pictura a bancii La Caixa", a mai spus Nin.

"La Caixa are ceva probleme pe piata creditelor in Spania, dar asta nu inseamna ca ne dam inapoi de la un plan care ne aduce avantaje pe termen mediu si lung", a adaugat directorul general adjunct executiv al La Caixa, Tomas Muniesa.

In primele noua luni din 2007, tranzactiile bilaterale dintre Spania si Romania derulate prin La Caixa a fost de 175,8 milioane euro.

La Caixa este lider pe segmentul bancar de retail din Spania, avind active in valoare totala de 239,616 miliarde euro.

Caja de Ahorros Y Pensiones de Barcelona - Sucursala Romania (La Caixa) are statut de sucursala in Romania a unei institutii de credit din alte tari membre ale Uniunii Europene. Pe piata romaneasca activeaza inca opt sucursale ale unor banci straine, toate cu sediul in tari din Uniunea Europeana. Pentru a deschide o astfel de sucursala dupa intrarea Romaniei in UE, este nevoie doar de o simpla notificare facuta catre Banca Nationala a Romaniei (BNR) prin intermediul bancii centrale din tara de origine, potrivit legislatiei in vigoare.

In primele noua luni din 2007, grupul spaniol a afisat un profit de 1,826 miliarde euro. Valoarea afacerilor estimate pentru 2010 este de 550 miliarde euro, din care depunerile clientilor vor reprezenta 311 miliarde euro, iar creditele acordate 239 miliarde euro. Totodata, in strategia de dezvoltare a grupului este prevazuta o crestere a numarului de clienti in urmatorii trei ani pana la 12 milioane, de la 10,1 milioane in 2006.