"La sfarsitul acestui an estimam ca vom inregistra un profit net de aproximativ 1 milion de euro, nivel care va fi mentinut si anul viitor, dupa o extindere puternica a retelei, pana la 30 de unitati la sfarsitul lui 2008", a precizat Stanciu.

Conform planului de afaceri al companiei, profitul net in 2009 va fi cu 30% mai mare fata de anul anterior, respectiv 1,3 milioane euro, urmand ca in 2010 sa creasca substantial ca urmare a extinderii teritoriale, la 2,7 milioane euro.

Stanciu a mai spus ca, in prezent, compania are 17 sucursale active, urmand sa ajunga la 18 sucursale la sfarsitul acestui an. "Avem alte patru sucursale in Bucuresti, la care se adauga sediul central, care acopera destul de bine orasul, de aceea nu cred ca vom deschide alte sucursale in capitala in perioada urmatoare", a mai spus seful Egnatia Leasing.

Pentru sfarsitul lui 2007 compania mizeaza pe o dublare a valorii bunurilor finantate fata de anul trecut, pana la 150 -155 milioane euro. Egnatia Leasing a afisat, in 2006, afaceri de 78 milioane euro.

"Pentru 2008, avem un plan de afaceri de aproximativ 200 milioane euro valoare bunuri finantate, in crestere cu 30% fata de 2007, ca urmare a continuarii strategiei de expansiune a retelei teritoriale", a mai spus directorul companiei.

El a adaugat ca Egnatia Leasing are un plan de investitii pana in 2010, care prevede expansiunea teritoriala a companiei, lansarea de produse noi, precum si flexibilizarea celor deja existente pentru pastrarea ritmului de crestere al companiei.

"La sfarsitul lui 2009 estimam afaceri de 236 milioane euro, urmand ca la sfarsitul lui 2010, cand vom ajunge la 60 de sucursale, valoarea bunurilor finantate sa creasca pana la 340 milioane euro", a mai spus Haralambie Stanciu.

Directorul Egnatia Leasing a adaugat ca firma pe care o conduce investeste circa 15.000 euro intr-o sucursala, urmand ca restul finantarilor, care sunt mult mai importante, sa fie asigurate de Egnatia Bank.

Motorul de crestere al pietei de leasing financiar bancare a fost sectorul constructiilor, considera Stanciu.

"Chiar daca proiectele mari de infrastructura nu au inceput decat partial, se pare ca piata rezidentiala a reusit totusi sa contrabalanseze aceasta intarziere. Acesta este si motivul pentru care consider ca in 2008 acest segment va fi din nou vedeta", a mai spus directorul general al companiei.

Egnatia Leasing a inregistrat o crestere puternica pe segmentul de echipamente de constructii, care a ajuns la o pondere de 26% in 2007, de la 15% la sfarsitul anului trecut. in conditiile in care vor incepe proiectele de infrastructura putem asista la o crestere cel putin similara cu cea inregistrata in acest an, deoarece companiile de constructii care vor castiga licitatiile vor avea nevoie de finantare, considera seful companiei.

Finantarile pentru autovehicule reprezinta 33% din portofoliul companiei, in scadere usoara de la 40% in 2006. Totodata, segmentul imobiliar reprezinta 12% din finantari, cel pentru camioane si remorci insumeaza 25%, iar cel pentru echipamente 26% (15% in 2006), restul reprezentand alte finantari.

Citeste si:

"Ca strategie, am incercat sa ne orientam catre firmele mici si mijlocii. Avem si clienti mari, traditionali, cu care avem portofolii importante si de care suntem legati in tranzactii in cadrul Egnatia Bank", a adaugat Stanciu.

Eforturile Egnatia Leasing se vor concentra catre imbunatatirea serviciilor, in special pe anumite segmente. Ponderea persoanelor juridice in structura portofoliului companiei este de 92%, iar a persoanelor fizice restul de 8%.

Cota de piata a Egnatia Leasing va fi la sfarsitul anului de 3,3-3,5% de la aproape 3% in 2006. Pentru urmatorii ani compania estimeaza o crestere a cotei de piata cu cel mult 0,2-0,3% pe an, ceea ce inceamna ca la sfarsitul lui 2010 va depasi nivelul de 4%.

"La sfarsitul acestui an vom inregistra circa 3.550-3.600 de contracte, iar pentru 2008 consideram ca vom depasi 5.000 de contracte", a precizat seful Egnatia Leasing.

El a adaugat ca, in prezent, compania pe care o conduce se afla in proces de schimbare a imaginii (rebranding), noua denumire fiind Marfin Leasing, ca urmare a consolidarii mai multor grupuri financiare.

Procesul de rebranding va dura cel mult pana in februarie 2008, iar cheltuielile in acest sens vor fi gestionate la nivel de grup. Pentru atragerea clientelei, Egnatia Leasing mizeaza pe flexibilitate, rapiditatea de raspuns si capacitatea de a oferi solutii inovatoare, respectiv marirea perioadei de finantare, a aratat Stanciu.

"Vom infiinta o noua societate de leasing operational cel mai probabil in a doua parte a anului viitor. in prezent, suntem inca in stadiul de fezabilitate. Exista posibilitatea unei cresteri puternice pe acest segment dupa experienta altor tari, unde leasingul operational reprezinta o componenta importanta pentru companii", a mentionat Stanciu.

El a precizat ca, pe segmentul de leasing operational, se va resimti o concurenta acerba intre companii. Astfel, ritmul de crestere a pietei de leasing operational depinde de multi factori, printre care si experienta jucatorilor din piata. Pe de alta parte, spune seful Egnatia Leasing, este important de urmarit modul in care consumatorii incearca sa absoarba aceasta oferta si in conditiile in care romanii sunt obisnuiti sa fie proprietari la final.

"Pentru romani, ideea de a fi proprietari este importanta, iar daca vorbesti de un autovehicul care are o perioada scurta de viata, nu este foarte economic sa-l achizitionezi", considera directorul general al Egnatia Leasing, care a adaugat ca "deocamdata ne luptam cu mentalitati".

Stanciu a mai spus ca leasingul operational are o marja de profit ceva mai mare decat leasingul financiar si include numeroase servicii oferite clientului.

Compania de leasing, infiintata in 2003, face parte din grupul elen Marfin-Egnatia, care controleaza 99% din capital prin intermediul Marfin Egnatia Bank, restul de 1% din actiuni fiind detinut, in proportii egale - de 0,2% - de catre cinci cetateni greci.