In primele trei luni ale acestui an, afacerile de asigurari ale ING pe piata romaneasca au generat un profit inainte de impozitare de 1 milion de euro, mai arata raportul grupului.

In schimb, ING Fond de Pensii, administratorul de fond de pensii obligatorii (pilonul II) a grupului pe piata romaneasca, a afisat o pierdere de 1 milion euro si cheltuieli operationale de 2 milioane euro.
Compania va primi primele contributii ale clientilor in 20 mai, cand estimeaza, potrivit reprezentantilor societatii, sa incaseze circa 8 milioane euro.

Afacerile de pensii private obligatorii din Romania au contribuit cu 27 milioane euro la vanzarile grupului si cu 47 milioane euro la valoarea noilor afaceri in primul trimestru din 2008.

ING Fond de Pensii este liderul pietei romanesti a pensiilor private obligatorii (pilonul II), unde are 1,38 milioane de clienti si controleaza o treime (33,2%) din piata.

ING mizeaza pe segmentul bancar de retail pe piata romaneasca

In privinta afacerilor bancare, desfasurate in Romania printr-o divizie cu statut de sucursala a ING Olanda, in primul trimestru din 2008 au fost deschise noua unitati noi de retail, ajungand la o retea de 157 de unitati la finalul lui martie. Daca se adauga si unitatile wholesale, reteaua ING in Romania a ajuns la 182 de unitati.

Cota de piata a ING Bank pe piata romaneasca dupa volumul creditelor acordate populatiei a crescut de la 2,1% la 2,6% in primul trimestru.

Citeste si:

Numarul de clienti a sporit in primele trei luni din 2008 cu 41.000, la 544.000, rata de crestere fiind cu 20% peste cea din primul trimestru al anului trecut, arata raportul grupului.

Depozitele atrase de la clienti au crescut cu 7% in primele trei luni, pana la 928 milioane euro, corespunzatoare unei cote de piata de 4,8% pe segmentul depozitelor atrase de la populatie, in stagnare fata de finalul anului trecut.

In acelasi timp, creditele acordate pe segmentul de retail au crescut cu 19% fata de finalul anului trecut, sustinute de segmentele imprumuturilor ipotecare si pentru nevoi personale, si au ajuns la 597 milioane euro la 31 martie.

In perioada analizata, ING si-a transferat clientii companii mijlocii din categoria wholesale in cea de retail in Romania, Olanda, Belgia si Polonia.

In primul trimestru, ING Bank Romania si-a sporit rata de penetrare a serviciilor bancare prin internet in randul clientilor de la 7,5% in decembrie la 12,5% in martie, "dupa o campanie de marketing desfasurata cu succes in ianuarie si februarie".

Romania este - alaturi de Rusia, Turcia, India si America Latina - una din pietele prioritare pentru dezvoltarea afacerilor ING la nivel mondial. La nivel regional, ING va schimba denumirea subsidiarei turcesti Oyak Bank in luna iulie a acestui an.