In concluzie, pentru a putea face fata nivelului concurential din Uniune, sistemul bancar trebuie sa creasca in intervalul de timp ramas cat ar fi crescut organic in cinci sau sase ani. Cum vor putea realiza bancile romanesti acest lucru si mai ales care vor fi principalele efecte pentru clientii bancilor? In afara restructurarii si retehnologizarii sistemului, dezvoltarea segmentului de retail se va realiza prin orientarea bancilor catre clienti si nu catre conturile bancare ale acestora, precizeaza Catalin Cretu, director regional pentru Romania si Bulgaria, Visa International CEMEA. Deoarece tendinta de exigenta a clientului bancar este evidenta, bancile vor trebui sa mearga pe o diversificare accentuata a produselor bancare si pe o ieftinire a lor. Datorita competitiei pe retail, unui produs de baza ii vor fi atasate mult mai multe servicii. De exemplu, in Occident, in momentul in care un client vrea sa contracteze un credit ipotecar, banca ii pune la dispozitie si serviciile specializate ale unei agentii imobiliare, cu ajutorul careia se poate negocia un pret de vanzare mai bun. Tot datorita competitiei pe acest segment si tendintei de globalizare a serviciilor bancare, costurile acestora se vor micsora. Marja practicata de banci a inceput deja sa scada, iar urmatorii ani vor aduce noi reduceri din acest gen de profit. Clientii trebuie sa stie ca vor avea dobanzi mai mici la credite, dar si la depozite. In aceste conditii, profiturile bancilor comerciale se vor baza pe volumul tranzactiilor initiate si nu pe marjele sau comisioanele practicate. Cresterea volumului se va realiza prin vanzarea mai multor produse catre acelasi client, este de parere Codrut Pascu.
O alta provocare o vor constitui banii virtuali. Operatiunile de plata se vor face mult mai usor si in mult mai multe locatii decat in prezent. Marii colectori de cash vor deveni hipermarketurile si telefoanele mobile. In plus, ceasuri, inele sau bratari vor deveni in curand instrumente de plata, a declarat Catalin Cretu. Deschiderea catre pietele bancare occidentale pentru romani, de saptamana trecuta, este un nou pas catre globalizarea serviciilor bancare. Faptul ca romanii pot sa-si deschida un depozit bancar in strainatate va aduce un plus de competitie pentru bancile din Romania. Unul din marile avantaje ale unui depozit in strainatate este dat de faptul ca serviciile si calitatea acestora sunt la alte standarde, iar, in timp, se va putea apela la carduri de debit, de credit si chiar la credite, dupa ce se va stabili un istoric al clientului cu banca. Pe de alta parte insa, clientii trebuie sa fie atenti la sistemele de fiscalitate din tarile in care vor sa-si deschida conturi, deoarece fiscalitatea dintr-o tara cu puterea de cumparare mult mai ridicata s-ar putea sa nu fie avantajoasa pentru toti cetatenii viitoarei Europe.
Romania versus UE
Ponderea activelor bancare in PIB din Romania este la mai putin de jumatate fata de media din Europa Centrala si de Est si reprezinta doar o cincime din ponderea bancilor din zona euro.
Ghiseul cu informatii
Militarii isi iau case prin BCR
Banca Comerciala Romana (BCR) a incheiat un protocol privind acordarea de credite pentru construirea de locuinte ai caror beneficiari vor fi angajatii Ministerului Apararii Nationale. Proiectul care se va derula in cadrul acestei conventii este ansamblul de locuinte situat in Sos. Straulesti nr. 58 60, in Sectorul 1 al Capitalei, pe un teren in suprafata de 35.000 mp. Aici urmeaza a fi construite un numar de 241 de spatii locative, din care 14 case individuale, 65 de case P + E si 162 de apartamente.
Excelenta in e-Banking
Banca UniCredit Romania a castigat premiul pentru Cel mai bun site de prezentare corporatie in cadrul Festivalului de Comunicare Digitala Internetics 2005. In concursul Internetics 2005 au participat 222 de lucrari digitale: site-uri web, aplicatii pe suport CD-ROM, campanii online, bannere si newslettere. Acest premiu este o recunoastere a calitatii serviciilor complete de e-Banking oferite de UniCredit Romania: primul serviciul de Mobile Banking de pe piata, cea mai performanta solutie de Internet Banking si acum cel mai bun site de prezentare.
Doar 5% din romani au apelat la un credit pentru locuinta
Studiul INSOMAR realizat pe un esantiont de 1.689 de persoane din 50 de localitati urbane si 55 de localitati rurale din 40 de judete si in municipiul Bucuresti arata ca locuitul cu chirie nu a prins radacini la romani. Doar 5,6% din populatie locuieste cu chirie. In Bucuresti exista o pondere mai mare a populatiei care locuieste cu chirie sau in gazda fara sa plateasca chirie. Aproximativ 5% din romani declara ca au apelat in ultimul an la un instrument de creditare, fie ca este vorba de un credit ipotecar sau imobiliar, fie ca este vorba de un credit pentru nevoi personale, pentru completarea veniturilor. Pentru viitor, aproximativ 7,7% din romani intentioneaza sa apeleze la un credit pentru a-si cumpara o locuinta, adica 1,4 milioane de solicitari de creditare in anul urmator calendaristic. In mediul urban, cererea este usor mai mare decat la nivel national (9,4%, fata de 7,7%).
Card de credit pe viata de la Banca Romaneasca
Pe perioada verii, Banca Romaneasca are o oferta speciala pentru noul card de credit: obtinere gratuita a cardului, fara plata comisionului de emitere, iar pentru primul an nu se plateste comisionul anual de administrare a contului de card. Cardul de credit de la Banca Romaneasca ofera acces la o linie de creditare disponibila pe viata, de pana la 5.000 de euro, fara garantii. Marele avantaj oferit pentru platile la comercianti este dobanda 0% pentru sumele returnate in perioada de gratie de pana la 45 de zile. Suma minima care trebuie rambursata lunar este de numai 5% din sumele utilizate, la care se adauga comisioane, taxe si dobanda aferenta, dupa caz. Aceasta suma poate fi utilizata din nou a doua zi dupa rambursare.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: