Raiffeisen Bank Romania a avut, la 30 iunie 2007, un profit net de 47,2 milioane euro.

Profitul inregistrat inainte de impozitare, aferent primului semestru din 2008, a fost de 89,3 milioane euro, fata de 53,5 milioane euro la sfarsitul lui iunie 2007.

Activele bancii au crescut cu 16% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 4,57 miliarde euro.

Creditele acordate clientilor pana la finalul primului semestru al acestui an au depasit 2,9 miliarde euro, in crestere cu 40% fata de cele inregistrate la sfarsitul lui iunie 2007. In acelasi timp, depozitele clientilor au crescut cu 16%, depasind 3,5 miliarde euro.

Cheltuielile cu personalul si cele administrative inregistrate la 30 iunie 2008 au crescut cu 18% fata de jumatatea anului trecut. In acelasi timp, venitul net din dobanzi a crescut cu 35%, ajungand la 117 milioane euro, iar venitul din comisioane a crescut cu 39%, la aproape 117 milioane euro.

"Desi parcurgem o perioada marcata de criza financiara internationala, Raiffeisen Bank a reusit sa obtina rezultate foarte bune in primul semestru al acestui an. Am reusit sa crestem semnificativ profitabilitatea bancii in conditiile in care am continuat sa ne extindem reteaua de unitati intr-un ritm sustinut. In paralel, ne-am propus sa crestem calitatea serviciilor noastre si sa construim relatii pe termen lung cu toti clientii nostri", a spus presedintele si directorul general al Raiffesen Bank, Steven van Groningen.

Citeste si:

La jumatatea acestui an, Raiffeisen Bank Romania a avea o retea de peste 500 unitati bancare, 964 de bancomate (ATM) si aproximativ 8.000 de aparate pentru plata cu cardul la comercianti (POS).

Raiffeisen Bank avea, la sfarsitul primului semestru din 2008, 2,1 milioane de clienti de retail (dintre care 120.000 IMM-uri). "Raiffeisen Bank a continuat sa-si dezvolte canale de vanzare specializate in domeniul creditelor cu garantie imobiliara, pentru serviciile Raiffeisen Exclusive, precum si o retea de consilieri dedicati sectorului IMM", se mai arata in comunicatul bancii.

De asemenea, numarul clientilor pe segmentul corporativ depasea 4.400 companii mari si medii, la sfarsitul lunii iunie.

"Raiffeisen Bank si-a concentrat atentia si a structurat solutii pentru finantarea unor proiecte industriale complexe, precum si spre zona achizitiilor si a fuziunilor. Partenerii din segmentul mid-market au devenit cel mai important vector de crestere a activitattii de corporate banking", se mai arata in comunicat.

Grupul bancar austriac Raiffeisen International a afisat un profit net de 311 milioane euro, in urcare cu 49% in al doilea trimestru al acestui an, peste estimarile pietei, pe seama cresterii veniturilor si a faptului ca provizioanele de risc au fost tinute sub control.