In anul 2004, Romania ocupa locul 27 din punct de vedere al volumului subscrierilor intr-un clasament reunind un numar de 34 de tari europene, potrivit raportului SIGMA, publicat de compania de reasigurare SWISS Re, arata portalul specializat 1asig.ro.

In ceea ce priveste gradul de penetrare a asigurarilor in PIB, Romania inregistra, la finele anului 2004, valoarea de 1,46 la suta, in contextul unei medii la nivelul Europei de circa 8 la suta. Liderul acestui clasament este Marea Britanie, cu un volum al subscrierilor de circa 295 miliarde dolari, fiind urmata de Franta, cu aproape 195 miliarde dolari, si Germania, cu 191 miliarde dolari, Italia, Elvetia si Spania. La nivel european, volumul subscrierilor insuma, in anul precedent, 1.198 miliarde dolari, in comparatie cu 1.036 miliarde dolari in 2003. Rezultatele consemnate in cursul anului 2004 i-au asigurat continentului european o cota de piata la nivel mondial de 36,9 la suta, fiind urmat de America de Nord, cu 35,9 la suta, Asia, cu 22,69 la suta, Oceania, cu 1,70 la suta, America de Sud si Caraibe, cu 1,53 la suta, si Africa, cu1,16 la suta.

Romanii nu stiu suficiente lucruri despre produsele de asigurare

Un sondaj realizat de catre Sensimark pe un esantion de 912 persoane din Municipiul Bucuresti, citat de portalul 1asig.ro, releva ca principalele motive pentru care romanii nu se asigura sunt lipsa de informatie, de incredere si de interes, si abia apoi lipsa banilor.

Citeste si:

Astfel, "nu stiu suficiente lucruri despre produsele de asigurare" este un raspuns frecvent dat de repondenti pentru a justifica absenta unei polite de asigurare, dupa lipsa resurselor financiare. Se observa ca, in conformitate cu raportul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor privind activitatea desfasurata si evolutia pietei de asigurari in anul 2004, densitatea asigurarilor, indicator calculat ca raport intre primele brute subscrise si numarul de locuitori, a fost de 1.604.090 lei pe locuitor, echivalentul a 40,4 euro pe locuitor.

Anul trecut, s-a inregistrat o crestere de peste 19 la suta comparativ cu anul 2003. In ceea ce priveste factorii care influenteaza in mod semnificativ procesul decizional, recomandarea prietenilor, colegilor si cunostintelor detin cea mai mare pondere, urmata de reputatia companiei. Cea mai buna reclama se dovedeste cea transmisa prin propria experienta in cadrul anturajului si a grupului de referinta. Caracteristicile produsului influenteaza intr-o masura redusa deciziile celor care recurg la asigurari, respectiv doar intr-o proportie de 5 la suta.

Sondajul constata ca factorii subiectivi detin un rol important in alegerea unei companii, rapiditatea de rezolvare a daunelor constituind principalul factor de succes care ar putea influenta si castiga atentia clientilor. Acesta este urmat de reputatia companiei de asigurari, politica fata de clienti, prezenta pe pietele internationale, vechimea societatii, nivelul primelor de asigurare si politica de reasigurare a companiei.