"In prezent, decizia de calcul pentru noua taxa de poluare trebuie trimisa de Administratia Fiscala in termen de doua zile pentru poluatie si firme si de cinci zile pentru companiile de leasing", afirma Niculescu.

El adaugat ca "din start, se face o diferentiere care dezavantajeaza societatile de leasing, iar cele cinci zile ajung sa depaseasca 11 zile".

Reprezentantii Asociatiei Societatilor Financiare din Romania (ALB) mai sustin ca nu sunt luate in calcul zilele in care se depun si se ridica dosarele.

"Dorim sa calculam singuri sumele pe care le viram la buget, pentru ca persoanele finantate sa nu aiba intarzieri in folosirea bunului respectiv", a mai spus Niculescu.

Citeste si:

"Speram ca ANAF sa isi respecte promisiunea, ca acest calcul sa se faca online, promisiune care nu a fost pusa in practica pana in prezent", a mai spus reprezentantul ALB.

Potrivit asociatiei, dupa introducerea taxei de poluare, evolutia pietei a inregistrat o evolutie descrescatoare.

De la 1 iulie, la inmatricularea unui autovehicul nou sau la repunerea in circulatie a unuia mai vechi se plateste o taxa de poluare auto, care se calculeaza in functie de normele Euro si de emisiile de dioxid de carbon, mentionate de RAR in Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV).

In functie de gradul de poluare al motorului, taxa poate fi diminuata dupa vechimea autovehiculului, rulajul mediu anual, situatia tehnica generala si nivelul de dotare.