Cardurile super-premium reprezinta varful gamei premium, iar MasterCard le numeste World Signia, Visa – Infinite, iar American Express – Black Card. Nici unul dintre aceste carduri nu este inca disponibil pe piata locala.

“In esenta, un card super-premium se adreseaza clientilor care calatoresc peste tot in lume, cheltuiesc foarte mult si doresc sa beneficieze de servicii suplimentare de asigurare si asistenta, dar si sa aiba acces la servicii personalizate de lux”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Account Manager in cadrul MasterCard Romania.

Chiar daca piata cardurilor din Romania nu a ajuns inca la maturitate, reprezentantii MasterCard afirma ca anul viitor este potrivit pentru lansarea unor produse de lux adaptate la cerintele persoanelor sofisticate. "Negociem cu banci din Romania pentru a lansa cardul World Signa”, spune Cosmin Vladimirescu, care considera ca aceste carduri exclusiviste ar putea fi, pentru bancile din Romania, directia urmatoare de fidelizare a clientilor.

In Romania, o piata in care MasterCard a luat-o de la zero in ceea ce priveste atitudinea clientilor de a folosi carduri, spre deosebire de Turcia, unde mentalitatea era complet diferita, nevoile unui client de card super-premium sunt greu de conturat. “Spre deosebire de tari ca Marea Britanie si Turcia, care dau tonul in industria cardurilor, la noi luxul nu este bine definit”, explica reprezentantul MasterCard Romania.

Totusi, criza financiara internationala a dus in perioada iulie - septembrie 2008 la scaderea vanzarilor de produse si servicii de lux din Romania, dupa cum reiese in urma unui studiu realizat de CPP Management Consultants, companie specializata in industria de lux.

Citeste si:

MasterCard studiaza posibilitatea implementarii de noi metode de acceptare si lansare de noi instrumente de plata pe piata din Romania, printre care dezvoltarea portofoliului de carduri cu cip, care detin sub 5% din segmentele de acceptare si emitere, si lansarea de plati cu card de tip contactless.

In Romania, volumul tranzactiilor cu cardul a crescut in al doilea trimestru al acestui an cu 17% fata de primele 3 luni, pana la 3,08 miliarde lei (846 milioane euro), cel mai mare avans - de 30% - fiind inregistrat pe segmentul platilor directe cu cardul la comercianti, potrivit BNR.

In primul trimestru, volumul tranzactiilor cu cardul a fost de 2,64 miliarde lei (708 milioane euro).

Volumul platilor la aparatele pentru plata cu cardul la comercianti (POS) a crescut in aceeasi perioada cu 30%, pana la 2,24 miliarde lei (612,8 milioane euro), de la 1,7 miliarde lei (459,8 milioane euro) in primul trimestru.