Exista in momentul de fata o multime de promotii la leasing. Cu dobanzi de 4,4-8,9%, finantarea prin leasing devine astfel chiar mai ieftina decat creditul. Dar nu pentru toate marcile.

Doua sunt solutiile pe care vi le va sugera un dealer de autoturisme daca doriti sa cumparati un automobil si nu aveti toti banii: creditul, dar mai ales leasingul. Alegerea intre cele doua metode de finantare nu este insa usoara pentru un eventual cumparator, fiecare avand avantajele si dezavantajele sale. In general, o persoana fizica poate prefera leasingul pentru procedurile mai putin birocratice de acordare. Daca vine insa vorba de costuri, creditul este in general o alternativa mult mai buna mai ales atunci cand cumparam automobile cu capacitate cilindrica a motorului de sub 2.000 cm3, fabricate in Uniunea Europeana sau in tarile din spatiul CEFTA (majoritatea automobilelor cerute de piata romaneasca). Diferenta in minus este de 2-4 puncte procentuale.

Cu toate acestea, exista anumite situatii, cand leasingul este mult mai avantajos decat creditul si in privinta costurilor.

Una dintre ele si cea mai cunoscuta este aceea cand achizitionam masini puternice, cu motoare cu capacitate cilindrica de peste 2.000 cm3, la care accizele sunt foarte mari (ajungand chiar la 18% din pretul CIP) sau in cazul automobilelor ce provin din afara Uniunii Europene (cele mai multe din masinile de teren vandute pe piata romaneasca, inclusiv BMW X5 sau Mercedes ML, care sunt fabricate in America) si care sunt supuse taxarii la vama, la cota maxima de 30%. In cazul leasingului, toate aceste taxe si accize sunt platite la valoarea reziduala (20% din valoare initiala a masinii).

Citeste si:

O alta situatie in care leasingul surclaseaza creditul din punctul de vedere al costurilor este aceea legata de promotii. Dobanda in aceste conditii este fie comparabila cu cea de la creditele pentru cumpararea de automobile, fie chiar cu mult sub aceasta. Nu cu mult timp in urma, spre exemplu, Toyota avea o promotie pentru finantarea autoturismelor sale la care dobanda era 0%. In prezent insa, cea mai tentanta oferta de pe piata in ceea ce priveste costul finantari este oferta de leasing pentru Nissan (4,4%).

In general, valoarea dobanzii la leasing din perioadele de promotii este de 7,9%-8,9%, in conditiile in care, la credite dobanda se situeaza intre 8,5 si 12,6%. Spre exemplu, pana la 31 august Motoractive Leasing are o oferta speciala de finantare pentru modelul Ford Mondeo, doband fiind de 8,7%. Tot pentru marca Ford, tiriac Leasing are o oferta speciala de finantare, dobanda fiind de 7,95% pentru utilitara Transit Connect si de 8,9% pentru modelul Ford Fiesta. Compania tiriac Leasing, ce deserveste cu preponderenta Grupul Tiriac mai are, de asemenea, o dobanda preferentiala si pentru cei care doresc sa achizitioneze un Mercedes C Klasse, promotia tinand pana la sfarsitul anului. Nu ar trebui omise din aceasta lista a dobanzilor mici la finantarile in leasing nici ofertele Eurial Leasing (7,9%) pentru automobilele din gama Pugeot si nici pe aceea pentru autoturismele Citroen, dobanda in acest caz fiind de 8,5%.

De asemenea, in perioada 18 iulie-30 septembrie 2005, indragostitii de "frumoasa cehoaica", Skoda Superb, o pot cumpara prin intermediul companiilor de leasing partenere ale Porsche Romania la o dobanda de 8,75%.

Promotiile pentru incurajarea achizitionarii de automobile nu se refera insa numai la dobanda in cazul leasingului. Multe companii cer in prezent un avans de doar 5% ce trebuie achitat la momentul incheierii unui contract de leasing. Daca adaugam la toate acestea si oferirea unor perioade de gratie (in cazul cumpararii unui Ford Focus de la BDT prin intermediul unei finatari in leasing oferita de Motoractive se acorda o perioada de gratie de doua luni), a unor reduceri de 1.000-4.000 de euro (pentru Citroen, Saab etc.) sau a unor prime de casare pentru vechile automobile de 60-80 de milioane lei vechi, atunci se poate spune ca in aceasta perioada merita sa iti iei masina.