Companiile ar trebui sa stie ca exista cateva masuri simple in ceea ce priveste asigurarile si gestiunea riscurilor. Acestea pot elibera un volum de lichiditati atat de necesar in aceasta perioada. Asigurarile pot fi folosite pentru a facilita obtinerea de credite sau scaderea costurilor de creditare.

Buna gestiune a costurilor de asigurare poate elibera capital de lucru, de aceea costurile cu asigurarile nu ar trebui considerate drept o cheltuiala, ci o investitie. Se recomanda o analiza riguroasa a riscurilor la care este supusa compania si capacitatea acesteia de a suporta singura riscul pentru a decide volumul asigurat si, implicit, prima platita. O astfel de analiza ar putea reduce simtitor costurile cu asigurarile si, in acelasi timp, ar oferi protectia necesara intr-o perioada de criza.

Maximizarea valorii asigurarii de credit comercial poate fi extrem de valoroasa in aceasta perioada, oferind protectie impotriva debitelor cu risc ridicat. Prin depunerea unei polite generoase pentru credit comercial catre banca creditoare companiile isi pot asigura un credit mai generos sau conditii de imprumut mai bune.
Platirea primelor de asigurare in rate poate elibera lichiditatile necesare bunei desfasurare a unei afaceri.

Marsh recomanda, totodata, companiilor sa-si reconsidere formele de asigurare la care apeleaza. O analiza detaliata si o renegoiciere cu asiguratorul poate aduce forme inovatoare de asigurare care sa produca economii si acoperirea unor noi riscuri. Obtinerea de garantii de tip surety bond din partea asiguratorilor poate stimula creditarea din partea institutiilor de profil.

Citeste si:

Conditiile economice volatile pot schimba zonele de actiune si nivelul riscurilor la care este expusa o companie, de aceea este foarte important ca o companie sa-si revizuiasca expunerile la riscuri, impactul acestora si planurile de urgenta.

In plus, actuala situatie economica maximizeaza importanta ratingului unei companii pentru a obtine credite in conditii avantajoase. Standard & Poors a subliniat faptul ca va introduce un nou criteriu in analiza sa, legat de programele de risk management ale companiilor. Iata un nou motiv pentru care orice manager ar trebui sa analizeze indeaproape riscurile la care se expune compania pe care o conduce.

Marsh are 26000 de angajati si ofera servicii de consultanta clientilor din peste 100 de tari. Marsh este una dintre companiile grupui Marsh & McLennan Companies (MMC), un grup cu peste 55000 de angajati si cu venituri anuale de peste 11 miliarde de dolari. Din grupul MMC fac parte alte companii precum: Mercer, companie de consultanta financiara in domeniul resurselor umane, Guy Carpenter, specializat pe risc si reasigurare, Oliver Wyman, consultanta in management, si Kroll, compania de consultanta de risc.