"Companiile de leasing isi stabilesc in prezent planurile de afaceri, iar principalul lor obiectiv va fi acordarea de finantari in conditii de risc cat mai reduse, chiar daca acest lucru le va afecta cota de piata", a mentionat Constantinescu, citat de NewsIn.

El a explicat ca societatile de leasing vor miza in special pe o imbunatatire a portofoliul de clienti. Astfel, finantarile vor fi acordate cu mai multa atentie in perioada urmatoare, in special catre clientii cu situatie financiara foarte buna, care sunt implicati in procesul de productie.

Constantinescu considera ca vor fi afectate toate segmentele de leasing in ce priveste volumul finantarilor, intr-o masura mai mica sau mai mare, pe fondul turbulentelor de pe plan international.

Directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, declara la finele lunii octombrie ca piata auto din Romania ar putea inregistra in 2009 o scadere de 11,5%, ajungand la nivelul din 2006.

Citeste si:

Fourmont a subliniat ca pe piata auto din Romania este necesara o riposta puternica in cazul importurilor de masini second-hand.

Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in primele noua luni ale anului au fost importate peste 168.000 de masini second-hand.

Scaderea vanzarilor de autoturisme noi a fortat Dacia sa opreasca productia in 13 si 14 noiembrie. Urmatoarea perioada in care angajatii uzinei Dacia din Mioveni vor fi trimisi in somaj tehnic va fi 20 noiembrie - 7 decembrie.