"Cand se afla in strainatate, turistii romani isi folosesc cardul de trei ori mai des la comercianti decat la bancomate. Aceasta diferenta semnificativa dintre tiparul de folosire a cardului pe piata locala comparativ cu cea internationala este un semn ca eforturile Visa, ale bancilor si ale guvernarii de a imbunati acceptarea cardurilor in Romania sunt importante. Atunci cand nivelul de acceptare va creste pe piata locala, valoarea tranzactionata pe card va creste de asemenea", a declarat Catalin Cretu, Regional Manager pentru Romania si Bulgaria, Visa International CEMEA.

Cardurile Visa ofera un avantaj si in privinta schimbului valutar, eliminand si nevoia de a avea cantitati mari de numerar pe perioada calatoriilor. Cei care calatoresc in scop de afaceri pot sa isi planifice bugetul mult mai eficient avand cardul companiei, precum si sa isi calculeze mult mai bine cheltuielile calatoriei.

Romanii au cheltuit la comerciantii din strainatate 73 de milioane de dolari in 445.000 de tranzactii la hoteluri, restaurante, precum si pentru alte bunuri si servicii, folosind cardurile Visa, in perioada iunie 2004-iunie 2005. Suma medie cheltuita intr-o tranzactie a fost de 164 dolari. Aceste rezultate arata ca s-a cheltuit cu 37% mai mult prin cardurile Visa comparativ cu perioada similara din anul precendent si s-au facut cu 28% mai multe tranzactii in locatiile comerciale.

In timpul calatoriilor in strainatate, romanii au cheltuit cel mai mult pe cazare, aproape 20 de milioane de dolari, reprezentand 24% din total, magazine de haine (5 milioane de dolari), statii service (5 milioane de dolari) si linii aeriene (4,3 milioane de dolari). Cardurile de plata Visa au devenit o obisnuinta si pentru comenzi, prin posta sau telefon (3 milioane de dolari), agentii, de turism (2,8 milioane dolari) sau restaurante (2,7 milioane de dolari). Romanii au preferat destinatiile europene. Valoarea tranzactiilor cu carduri Visa emise in Romania arata ca destinatia in care s-a cheltuit cel mai mult este Germania (14,1 milioane de dolari), urmata de Franta (12,3 milioane de dolari), SUA (11,9 milioane de dolari), Italia (10,7 milioane de dolari) si Austria cu 9,5 milioane de dolari.