Astra Asigurari a afisat pentru anul trecut un profit de de 3,64 milioane lei (aprox. 1 mil. euro). Compania a continuat sa isi dezvolte liniile de business auto, property – produse noi CasAsigura si CasAsasiguraPlus, maritim, cargo, aviatie.

La inceputul lunii octombrie 2008, compania a lansat un nou produs –ASTRAMEDICA, planuri de asigurare de sanatate.

Volumul de prime brute subscrise totale (viata si non-viata) inregistrate de ASTRA - UNIQA la 31.12.2008, se cifreaza la 654.723.247 de lei, din care 647.511.990 lei, reprezinta volumul de prime brute subscrise la asigurari generale, in crestere cu 76% fata de 31.12.2007.

Pe clase, la 31.12.2008, s-au subscris 531 mil. lei asigurari auto in crestere cu 83% comparativ cu 31.12.2007, din care 155 mil. lei pe RCA; 8 mil. lei pentru Casco Aviatie, in crestere de 92 %; 13 mil. lei pentru raspundere civila pentru aeleiave, fata de 9 mil. lei in aceeasi perioada a anului trecut, aceasta linie de asigurari inregistrand o crestere de 46%;

Importante cresteri au mai fost inregistrate la: cladiri si bunuri (crestere de 115%), raspunderi civile (crestere de 155%) si asigurari CMR, de 56% (in suma totala de 48 mil lei); clasa asigurarilor de accidente (persoane) s-a situat la nivelul unui volum de prime de 11 mil. lei, in crestere cu 14 % fata de 31.12.2007 (9,5 mil lei); asigurarile de viata au crescut cu 3 % fata de 31.12.2007, primele brute subscrise fiind in suma de 7 mil. lei.

Daunele platite de companie au inregistrat la 31.12.2008 o crestere fata de 31.12.2007 de 62 % de la 168 mil. lei in 2007 la 272 mil. lei.
In cea mai mare parte, cresterea a fost inregistrata la plata daunelor pentru asigurari generale.

Totodata, compania ASTRA – UNIQA a inregistrat la 31.12.2008 un profit preliminat in valoare de 3.638.877 lei.

Obiectivele prevazute de strategia 2009 sunt continuarea dezvoltarii liniilor de asigurari facultative si obligatorii, lansarea de noi produse de asigurare de viata si de sanatate, dezvoltarea parteneriatelor si dezvoltarea unor noi canale de vanzare.