"Aceste tipuri de mesaje vin de la adrese de mail contrafacute sau inexistente, cu scopul de a frauda persoana respectiva", avertizeaza Raiffeisen Bank in comunicat.

Banca le recomanda clientilor sa nu dea curs recomandarilor sau solicitarilor din aceste mesaje, aceasta fiind cea mai buna modalitate de evitare a unei posibile fraude, si le solicita persoanelor care primesc astfel de mesaje sa contacteze de urgenta Raiffeisen Bank la numerele de telefon 021.306.55.55 sau 021.306.55.56 sau email: online@rzb.ro.

"In cazul in care sesizarea se face pe email va rugam sa trimiteti mesajul ca attachament pentru a se putea vedea si header-ul mesajului. Raiffeisen Bank are pregatit un set de masuri rapide pentru blocarea acestor tentative de frauda, intervenind prompt pentru limitarea efectelor si dezactivarea cat mai rapida a acestor site-uri", a transmis Raiffeisen.

Banca a anuntat ca primeste sesizari privind astfel de mesaje atat de la clienti ai bancii, cat si de la persoane care nu sunt clientii Raiffeisen, iar reprezentantii bancii au tinut sa precizeze ca "adresele de mail folosite de cei care pun la cale atacul nu sunt preluate din surse de informatii detinute de Raiffeisen Bank".

Raiffeisen Bank le reaminteste clientilor sai sa nu raspunda nici unei solicitari de a divulga parola, codul PIN sau numarul de card, acestea fiind destinate in mod exclusiv utilizatorilor pentru accesul in mod securizat la canalele specializate de acces (ATM, POS, Raiffeisen Online).

Banca a repetat ca nu va colecta sau valida niciodata prin e-mail sau SMS informatii confidentiale, precum nume utilizator, parola, mai mult de 2 cifre din seria cardului sau codul PIN. In plus, le atrage atentia clientilor ca este foarte important ca serviciul Raiffeisen Online sa fie accesat scriind direct de pe tastatura adresa www.raiffeisenonline.ro si sa verifice intotdeauna ca este o conexiune sigura, "respectiv https, si nu http".