In total, compania a crescut anul trecut cu 9% fata de anul precedent, cumuland vanzari totale de 417,5 milioane de lei. Si asigurarile generale au continuat tendinta de evolutie, volumul de prime brute subscrise fiind de 332,1 milioane de lei, cu 3% mai mult comparativ cu 2007.

In cadrul asigurarilor de viata, asigurarile unit-linked au avut o crestere de 201% (15,4 milioane de lei). Asigurarile individuale isi pastreaza ponderea in totalul portofoliului, cu un procent de 86%, restul fiind reprezentate de asigurarile de grup.

La asigurarile generale, compania a inregisrat cresteri semnificative pe segmente cum este cel al asigurarilor de locuinte (+28%), asigurarile de incendiu si calamitati (+25%), asigurarile de raspundere civila generala (+19%), asigurarile agricole (+11%) si asigurarile RCA (+8%).

„Anul trecut am reusit sa ne imbunatatim considerabil rata daunalitatii si sa impunem o practica de subscriere prudenta la nivelul companiei, pe toate categoriile de produse de asigurare. Preferam sa avem o afacere sanatoasa decat sa alergam dupa cota de piata. Stagnarea pe Casco se explica prin decizia noastra de a mentine fransiza pe toate canalele de distributie, dar si prin scaderea parcului national auto, simtita in mod special in a doua parte a anului”, a declarat Marie Kovarova (foto), presedinte si director general al Generali Asigurari.

Pentru 2009, compania se va concentra in mod special asupra asigurarile de viata si segmentelor non-auto, non-life retail si non-life corporate considerand ca acestea sunt categoriile cu cel mai mare potential de dezvoltare in contextul de piata actual, este de parere Kovarova.

„Ne dorim insa o crestere a volumului de prime brute subscrise pe toate categoriile de produse. Mizam pe calitatea inalta a serviciilor noastre, puterea brandului, prezenta buna pe segmentul corporate, precum si pe reteaua extinsa de parteneri si pe echipa de angajati profesionisti”, a adaugat Kovarova.

Volumul de prime subscrise s-a realizat in 2008 prin intermediul tuturor canalelor de vanzare, directia centrala, sucursala Bucuresti, dar si cele 90 de agentii teritoriale si puncte de lucru, brokeri, banci partenere.

La nivelul grupului Generali, acesta a inregistrat in 2008 un volum total de prime brute subscrise de 68 miliarde de euro, reprezentand o crestere de 3,9% comparativ cu 2007. Sectorul viata a crescut cu 3,2%, la o valoare de 46,8 miliarde de euro, in timp ce sectorul non-viata a evoluat cu 5,5% in comparatie cu anul precedent, totalizand 22 miliarde de euro.

Profitul net al grupului a fost de 861 milioane de euro.

“Desi rezultatele noastre reflecta inevitabil impactul crizei financiare globale asupra rezultatelor investitiilor, acestea demonstreaza, de asemenea, stabilitatea activitatilor noastre de baza, care reflecta strategia noastra de a face planuri pe termen lung. Vom continua cu abordarea prudenta care ne-a caracterizat intotdeauna. Structura propusa a dividendelor ne permite sa ne rasplatim actionarii si, in acelasi timp, sa activam in interesul numarului mai mare de publicuri interesate, pentru a atinge echilibrul potrivit in climatul economic curent.”, a declarat Antoine Bernheim, presedinte al Generali.