"In prezent, stocul de vehicule recuperate depaseste 300 de autovehicule, cea mai mare majoritate a autoturismelor provenind de la persoane fizice", a explicat Diaconescu, potrivit NewsIn.

El a adaugat ca aceasta tendinta de crestere mai accentuata a numarului de vehicule recuperate a fost observata incepand cu septembrie 2008.

"Daca exista potential pe termen mediu - cateva luni - de reluare a platilor, cu siguranta acestor clienti li se va aproba reesalonarea sau chiar o perioada de gratie. Este important sa vedem daca clientul nostru are un viitor de dezvoltare si in acest caz trebuie sa fim alaturi de el si sa il sustinem", a explicat Diaconescu.

Seful Impus Leasing estimeaza, de asemenea, ca in primele doua luni ale acestui an a inregistrat cu aproximativ 20% mai multe intarzieri la plata decat in luna decembrie 2008.

Cresterea cursului de schimb - cu peste 20% fata de anul trecut -, care implica si o crestere a ratelor de leasing in conditiile in care toate contractele sunt incheiate in euro, reprezinta principalul motiv al cresterii intarzierilor la plata, a explicat Diaconescu.

"In general, companiile care ajung in situatia de a nu putea plati sunt societati care au prestat servicii in cadrul unor contracte cu statul si in prezent asteapta plata acestor servicii, societatile avand investitii care nu produc, precum cele imobiliare, sau care au bani blocati in proiecte.

In cazul persoanelor fizice, principalul motiv il reprezinta disponibilizarea angajatilor", a mai spus seful Impuls Leasing.

Secretarul general al ALB, Adriana Ahciarliu, declarase in februarie pentru NewsIn ca intarzierea intrarii in vigoare a bugetului de stat pe 2009 a adus in incapacitate de plata multi dintre clientii companiilor de leasing, agenti economici care sunt furnizori de servicii pentru stat si care nu au mai fost platiti de cateva luni de zile.

Seful Impuls Leasing a explicat ca, in general, valoarea la care se revand vehiculele recuperate o reprezinta capitalul neplatit de catre utilizatorul initial, iar de cele mai multe ori aceasta valoare reprezinta si valoarea de piata a respectivului vehicul.

"Se poate intampla insa si ca valoarea de vanzare sa fie mai mica decat valoarea de piata a unui autoturism similar", a mai spus Diaconescu.

El a precizat ca Impuls Leasing Romania are in prezent contracte cu 12 dealeri de autoturisme rulate din tara, la care sunt expuse vehiculele recuperate.

"Nu se poate vorbi despre un castig din recuperarea si revanzarea vehiculelor recuperate", a mai spus Diaconescu, care a adaugat ca firmele de leasing lucreaza cu societati de recuperari pentru situatiile de neplata.

"Se poate spune ca acestea (societatile de recuperari n.r.) sunt singurele al caror obiect de activitate se bazeaza pe recuperarea debitelor restante, respectiv in ultima instanta pe recuperarea obiectului debitului. Celelalte persoane implicate in acest proces – firma de leasing si dealerul la care este depozitata masina pana la revanzare - au drept obiectiv recuperarea valorii ramase neacoperite de catre utilizatorul caruia i se recupereaza respectivul bun", a adaugat Diaconescu.

Impuls Leasing si-a inceput activitatea in aprilie 2007 si este controlata de grupul elvetian Impuls Leasing International, care detine 90% din capitalul social, Razvan Diaconescu, cu o participatie de 5%, si Michael Unterguggenberger, care are o detinere de 5%.