In urma achizitiei companiei Astra de catre Uniqua, Ardaf ramane singura firma de asigurari interesanta pentru investitori de pe piata, avand in vedere cota de piata, spun analistii pietei. Ardaf discuta o posibila preluare, spun surse din piata, insa nu cu Wiener Stadtische (WS). "Nu vom mai opera achizitii, intrucat putem avea probleme cu concentrarea economica atat la Consiliul Concurentei din Bucuresti, cat si cu organul omolog de la Bruxelles", spune Christian Brandstetter, membru al Consiliului director al WS. Prin preluarea Omniasig WS a atins o cota de piata de circa 20% la 1 martie 2005 si 1,2 milioane de clienti. Inainte de preluarea Omniasig grupul austriac avea, prin Unita si Agras, doar 6-7% din piata. Dupa reorganizare, Unita va ceda politele de viata in favoarea firmei specializate a Omniasig. In timp ce Unita este inclinata mai mult spre asigurari de persoane fizice, Omniasig SAR, desi are la baza oferta pentru persoane fizice, asigura mai mult firmele.

Agras a ramas lider de piata pentru asigurarile marilor terenuri din domeniul agricol, si isi va vedea produsele promovate in curand in toata reteaua locala a WS. Astfel, se intentioneaza cooptarea micilor gospodarii taranesti, pana la nivelul celor de 0,5-1 hectare- unde se practica agricultura de subzistenta.

"Culturile cu suprafete mari au fost intotdeauna asigurate. Noi dorim sa atragem micii proprietari", spune Brandstetter.

Totodata, Autosig, fosta firma de leasing si vanzari auto second - hand, va deveni firma specializata in evaluarea daunelor auto, a declarat pentru Averea Brandstetter. Iar Addenda va trebui sa evalueze potentialul pietei si sa ofere servicii impreuna cu diverse clinici sau spitale.

WS vrea totodata ca produsele de bancassurance, (oferite in prezent de Unita si Raiffeisen), sa se extinda si in sfera BCR. "Dupa privatizare, am prefera sa colaboram la BCR cu Erste Bank, grupul austriac cu care mai avem parteneriate preferentiale si in Cehia, Croatia sau Slovacia, in afara Austriei. Oricare nou partener, castiga-tor al cursei BCR, va fi insa binevenit." spune Brandstetter. Totodata, nici o subsidiara a WS nu va fi delistata.

Tarom va fi penalizat pentru intarzieri

Omniasig a pierdut insa recent oportunitatea de a prelungi contcatul de asigurare semant cu Tarom. Consiliul de Administratie al Tarom a anulat, miercuri, rezultatul licitatiei organizate in data de 29 august pentru asigurarea flotei operatorului aerian, dupa ce a constatat ca nu au fost indeplinite conditiile prevazute de lege privind achizitiile publice. "Oferta Omniasig a fost una onesta, venita din partea WS- un trust cu rating A<( S&P) . Nu e vina WS ca are asa un rating. A avut loc o licitatie absolut uzuala, care din pacate a fost intrerupta si va fi reluata", spune Brandstetter. El sustine ca Tarom pierde din amanarea luarii unei decizii. "Numai in ultimele cinci saptamani au avut loc sase accidente aviatice importante, si toate aceste intarzieri sunt in dezavantajul Tarom, intrucat pretul primelor de asigurare creste. Cu cat asteapta mai mult, cu atat totul va deveni mai scump" afirma Brandstetter.In urma protestelor firmelor Astra si Ardaf, care sustin ca oferta Tarom s-a portivit "manusa" doar Omniasig, care e singura care beneficiaza de ratingul firmei-mama, firma aviatica a decis ca licitatia sa fie reluata.