Bancile isi atrag clientii in localuri proprii, unde oferta de credite poate fi savurata la o cafea

De un an incoace, bancile incearca metode inedite pentru a atrage clienti. Mai multe institutii bancare, printre care si ABN Amro, isi trimit functionarii pe urmele potentialilor clienti in baruri, restaurante, la serviciu sau chiar acasa. Alte institutii incearca sa agate clienti ademenindu-i spre sucursale. Cu miros imbietor de cafea, cerneala proaspat asternuta pe ziarele economice sau cu cotatii bursiere care se invart de zor pe ecrane din plasma. Toate acestea sunt ingredientele unei cafenele bancare.

Tot mai multe banci deschid cafenele

In ultimul an, s-au lansat nu mai putin de trei localuri de acest fel. Ideea a apartinut Bancii Transilvania (BT), care a deschis, in iunie anul trecut, prima cafenea bancara din Bucuresti, in zona Dorobanti. Deja peste 100.000 de clienti au trecut pragul localului. Ca ideea cafenelelor bancare a prins la romani o dovedesc evolutiile ulterioare.

BT a deschis o a doua cafenea in centrul Constantei. Planurile nu se opresc insa aici. In decurs de un an, urmeaza sa fie inaugurate mai multe cafenele BT in marile orase - Timisoara, Brasov si Cluj-Napoca. Castigul de imagine justifica investitia, este argumentul reprezentantilor bancii. Si BRD lucreaza la un parteneriat cu o retea de baruri, iar BCR va deschide propriul local in buricul Bucurestiului - in locul fostei braserii Turist din Piata Romana.

Cine sunt clientii

Reprezentantii bancilor spun ca barurile se adreseaza oamenilor de afaceri, precum si celor pasionati de domeniul financiar sau clientilor institutiilor de credit.

Citeste si:

Adevarul e ca, odata ce ai trecut pragul unei cafenele bancare, observi ca domnilor nu le lipsesc sacourile si cravatele, chiar daca afara sunt peste 25 de grade Celsius. Iar doamnele sunt imbracate dupa ultima moda.

Desi se feresc sa dea nume, angajatii cafenelelor spun ca printre clientii care le trec frecvent pragul se numara politicieni, oameni de afaceri, VIP-uri, precum si angajati ai bancilor. In cazul BCR, oficialii bancii se asteapta ca dupa deschiderea cafenelei sa aiba destul de multi clienti fideli din randul studentilor de la ASE.

Cat va costa

Clientela „rasarita” justifica si preturile destul de piperate practicate in astfel de cafenele. La BT Cafe din Dorobanti trebuie sa scoateti din buzunar circa 60.000 de lei vechi pentu o apa minerala sau o cafea.
Pe langa sucuri, cafele sau alcool se pot consuma si produse de patiserie. La cafeneaua Centro, care colaboreaza cu BRD, se poate lua si pranzul. Un mic dejun va duce la 320.000 lei, iar un sandwich costa 200.000 lei. BT colaboreaza cu reteaua de restaurante La Fattoria in ce priveste aprovizionarea.

Cu ce va ocupati timpul

Majoritatea clientilor din cafenelele bancare urmaresc evolutia actiunilor cotate la bursa din Bucuresti. Acestea sunt afisate discret, chiar deasupra barului din BT Cafe. Altii arunca din cand in cand cate o privire pe imensele ecrane cu plasma unde ruleaza in permanenta stirile economice de la televiziunea Bloomberg. Cei care nu s-au putut desparti de laptop cand au iesit din birou isi pot verifica mail-ul in fata unei cafele, prin reteaua de internet fara fir. Pietele financiare internationale pot fi supravegheate si din cafeneaua Centro din Dorobanti (BRD). Insa depinde in ce moment al zilei ajungeti acolo. „Atmosfera se schimba cam de trei ori pe zi. Dimineata si la pranz, oamenii pot sa bea linistiti o cafea si sa manance un fel de mancare, discutand cu partenerii de afaceri.

Exista cazuri cand clientii completeaza formulare aici, in loc sa discute cu consilierul in banca. Seara, atmosfera se schimba un pic. Nu mai e atat de serioasa. Muzica e data mai tare, luminile mai mici - semn ca poti veni sa te distrezi cu prietenii”, spune reprezentantul cafenelei Centro din Dorobanti, care colaboreaza cu BRD.