BCR a demarat in aprilie 2009 un program de restructurare a creditelor de retail, in conditiile in care din ce in ce mai multi clienti inregistrau dificultati in plata obligatiilor lunare pentru imprumuturile contractate.

"Ne-am concentrat pe clientii care au inceput sa aiba probleme in rambursarea creditelor in ciuda unui comportament de plata bun anterior. Ne-am uitat pana in prezent la circa 90.000 de cazuri de clienti persoane fizice care au intarzieri la plata, in general, intre 30 si 90 de zile, insa ii urmarim, in unele cazuri, si pe cei cu intarzieri intre 15 si 30 de zile, care ar putea incepe sa aiba probleme de rambursare", a explicat Coroianu, potrivit NewsIn.

El a mai subliniat ca dificultatile de plata inregistrate de clienti vin in contextul cresterii dobanzilor din piata dupa instalarea crizei, deprecierii monedei nationale si cresterii somajului. In plus, conditiile actuale au fost precedate de o perioada de explozie a creditului, care s-a manifestat in Romania in ultimii ani.

Modalitatile de restructurare folosite de banca au fost diferite de la caz la caz, putandu-se apela si la "un mix" al acestor masuri: prelungirea termenului de rambursare a creditului, reducerea ratei lunare pentru cateva luni sau acordarea de perioade de gratie.

"Analizam, in continuare, intre 15.000 si 20.000 de cazuri pe luna (de clienti persoane fizice cu credite, n.r.), pentru a vedea daca este nevoie de restructurarea creditelor. Consideram ca numarul imprumuturilor restructurate va continua sa creasca in continuare, insa este posibil sa asistam la o reducere a numarului de cazuri noi in ultimul trimestru din 2009, intrucat portofoliul de credite neperformante deja s-a stabilizat ca valoare", a spus directorul diviziei de credite retail din BCR.

Coroianu a completat ca, pentru cele 2.500 de cazuri de credite deja restructurate, gradul mediu de indatorare este de circa 45%. El a adaugat ca "au existat si cazuri, mai putin de 100, in care, in urma analizei efectuate impreuna cu clientul, nu s-a putut ajunge la o solutie, iar contractele au intrat intr-un regim mai agresiv de colectare".

BCR are aproximativ un milion de clienti de retail care folosesc produse de creditare.

Pentru portofoliul de credite retail, Coroianu estimeaza, pentru 2009, o crestere cu 5-10% comparativ cu nivelul de la finalul anului trecut.