Brokerul ramane astfel pe locul intai in piata, in ciuda scaderii dramatice inregistrate de subscrierile pe segmentul auto, potrivit lui Kurt Leitner, CEO Porsche Finance Group Romania.

"Primele intermediate in semestrul intai sunt in crestere. In continuare, asigurarile auto detin cea mai mare pondere in totalul subscrierilor din piata, cu o cota de peste 70%. Fiind un broker captiv si concentrat exclusiv pe segmentul auto, scaderea dramatica a volumelor din aceasta piata ne-a afectat si pe noi', a declarat Kurt Leitner (foto).

La nivelul pietei, Leitner estimeaza un rezultat final in acest an in jurul valorii de 2 miliarde de lei prime intermediate de brokerii de pe piata autohtona.

"Nu sunt schimbari importante in clasamentul primelor pozitii din top. In ceea ce priveste piata intermedierilor, Porsche Broker reuseste ca si in anii trecuti sa isi pastreze prima pozitie, chiar si pe fondul scaderii accentuate resimtite de piata auto, insa fiind concentrati exclusiv pe segmentul auto, asteptam semne de revigorare a acestui segment din piata incepand cu primavara anului urmator", a adaugat CEO-ul grupului financiar.

Unul dintre cei mai importanti competitori ai Porshe pe zona brokerilor de asigurari este Marsh, subsidiara locala a celui mai mare broker de asigurari din lume.

Totodata, pe fondul scaderii numarului de contracte noi incheiate, Leitner a observat ca brokerii au inceput sa fie mult mai atenti la conservarea portofoliului de clienti existenti, iar clienti nu mai sunt dispusi sa incheie polite de asigurare de care nu au stringenta nevoie, iar cei care o fac se informeaza mult mai bine ca pana acum.

"Din punctul de vedere al organizatiilor, cred ca acestea au invatat cu aceasta ocazie sa fie mult mai eficiente la capitolul costuri. Daca pana nu de curand atentia era concentrata pe sporirea incasarilor din vanzari, criza ne-a adus in situatia de a reanaliza costurile, procedurile si fluxurile de lucru pentru a ramane eficienti chiar si pe fondul unor volume in scadere", a mentionat Leitner.

Grupul financiar Porsche se bazeaza pe conceptul de "one stop shop", clientii avand posibilitatea de a obtine automobilul, finantarea si asigurarea in acelasi loc, la punctul de vanzare.

Grupul se ocupa cu finantarea autoturismelor comercializate de catre Importatorul Porsche Romania. Grupul este prezent pe piata romaneasca din 1999 si include patru companii: Porsche Leasing, Porsche Bank, Porsche Broker de Asigurare, Porsche Mobility si Porsche Asigurari.