"In opinia noastra, nu exista companie de asigurari care sa fi inregistrat, in 2009, in mod real, un rezultat operational pozitiv pe segmentul de asigurari RCA", a afirmat directorul de comunicare al Allianz-Tiriac Asigurari, Marius Onofrei.

El a adaugat ca, pe termen mediu, pierderile inregistrate de asiguratori in ultimii ani din activitatea operationala - inclusiv in 2009, conform estimarilor Allianz-Tiriac - impun revizuirea politicilor de tarifare pe segmentele auto (RCA si Casco), linii de afaceri generatoare de pierderi anuale de ordinul sutelor de milioane de euro.

"Aceasta situatie trebuie revizuita cat se poate de repede, tinand cont ca daunalitatea, din diverse motive - cum ar fi, de exemplu, evolutia indemnizatiilor datorate in contul vatamarilor corporale - continua sa creasca", a considera Onofrei.

"Pe clasa de asigurari de avarii si furt auto (Casco), situatia nu este inca la fel de grava ca pe RCA, insa si aceasta linie de business a inregistrat, la nivelul agregat al pietei, rezultate operationale negative in ultimii doi-trei ani", a mai spus reprezentantul Allianz-Tiriac, citat de NewsIn.

Asiguratorii vor aplica din 2010 sistemul bonus/malus pentru politele de raspundere civila auto (RCA), iar soferii care au inregistrat mai multe evenimente vor cumpara asigurarea RCA la pret dublu incepand cu 2010. In schimb, soferii care nu a avut niciun accident pot primi un bonus de 10% in primul an, reducerea urmand sa ajunga pana la 50% din pretul politei in sapte ani.

Bonus/malus este sistemul prin care asiguratul sau utilizatorul se incadreaza intr-una din clasele de bonus - ceea ce conduce la reducerea primei de asigurare - sau intr-una din clasele de malus, care conduce la majorarea primei de asigurare, in functie de istoricul de daunalitate realizat de asigurat intr-o perioada de referinta.