Unii jucatori din piata au declarat in ultima vreme ca firmele de leasing au primit aporturi suplimentare de capital mai ales pentru a acoperi cresterea provizioanelor, in conditiile in care numarul rau-platnicilor a crescut constant in ultimul an.

Potrivit estimarilor, firmele de leasing din Romania au pe stoc peste 10.000 de masini recuperate de la clientii care nu si-au mai putut plati ratele si pe care incearca sa le revanda. Autovehiculele recuperate sunt revandute de cele mai multe ori in pierdere.

In octombrie 2009, strainii au injectat 13,9 milioane euro in institutiile financiare nebancare din Romania, in usoara scadere fata de aceeasi luna a anului trecut, cand aportul era de 14,6 milioane euro, potrivit datelor Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), citate de NewsIn.

Cea mai mare injectie de capital a fost facuta in octombrie de actionarii straini ai Provident Financial Romania, cu un aport de 6,86 milioane euro, in timp ce Unicredit Leasing Corporation IFN a primit 3,073 milioane euro la capitalul social.

De asemenea, Cofidis IFN si-a majorat capitalul social cu 2,033 milioane euro, iar Piraeus Leasing cu 1,92 milioane euro.

De la inceputul anului, cea mai mare infuzie de capital a fost facuta de Ralfi IFN, ai carei actionari i-au majorat capitalul social cu 23,28 milioane euro, in doua etape: cu 15,29 milioane euro in mai si cu 7,99 milioane euro in iunie.

Fortis Lease Romania
a primit 21,14 milioane euro la capitalul social, Romstal Leasing a primit un aport total de peste 16,15 milioane euro, in vreme ce Afin Leasing IFN si-a marit capitalul cu circa 12,46 milioane euro.

Domenia Credit IFN si-a majorat capitalul social cu 9,99 milioane euro in luna mai, Mercedes-Benz Leasing IFN cu 4,58 milioane euro in martie, iar ALD Automotive cu 2,92 milioane euro in aprilie.