Pierderile finale inregistrate de BRD-SocGen pe segmentul creditelor neperformante cu ipoteca reprezinta doar 5% din valoarea portofoliului de imprumuturi cu probleme, in contextul in care banca recupereaza 95% din valoarea acestora, a declarat presedintele bancii, Guy Poupet.
Costul cu provizioanele a crescut anul trecut cu 128% in cazul BRD, la 1,104 miliarde lei, de la 484 milioane lei in 2008. In acest context, profitul net bancii s-a diminuat cu 29% fata de 2008, la 812 milioane lei (192 milioane euro).

"Ne asteptam ca si in 2010 sa fim constransi sa facem provizioane destul de importante, dar cred ca varful a fost atins in 2009", a apreciat Poupet, citat de NewsIn.

El a precizat ca provizionarea se face respectand criteriile internationale, in conditiile in care BRD face parte dintr-un grup bancar francez, dar in acelasi timp sunt respectate si cerintele BNR. Potrivit lui Poupet, peste 400 de angajati ai BRD se ocupa de supravegherea riscului bancar.

In privinta strategiei bancii, Poupet a spus ca "nu sunt motive sa ne angajam la reforme majore", dar in acelasi timp banca va opera o anumita reorientare in ceea ce priveste creditele, de la cele destinare persoanelor fizice, la cele acordate statului sau institutiilor publice.

"Nu stiu daca statul este principalul client al nostru in privinta creditelor acordate, dar in mod cert, in ultimele luni, a crescut gradul de finantare a statului comparativ cu ceilalti clienti", a mai spus presedintele BRD.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri