Cozile la ghiseele bancare dispar, intocmirea dosarelor de credit fiind realizata de catre acesti agenti de vanzari, chiar si la locul de munca al clientului. Costurile pentru client sunt aceleasi ca si in cazul in care s-ar fi adresat direct bancii. In schimb, serviciul bancar este personalizat, iar economia de timp este substantiala. In fine, banca nu plateste consultantii din comisioane suplimentare aplicate clientului, ci din profitul obtinut.

Externalizarea vanzarilor reprezinta pasul urmator in expansiunea retelelor bancare. Dupa serviciile de tehnologia informatiei si cele de relatii telefonice (call-center) si vanzari prin telefon (tele-marketing), compania Ymaxplus Premier Team (Ymax) este printre pionierii vanzarilor bancare directe, care nu se adreseaza numai persoanelor bogate. Banci precum ABN Amro se numara printre primele care au extins serviciile la domiciliul clientului de la un nivel adresat doar clientilor foarte instariti la cel al clasei medii. Acum e randul consultantilor externi sa coboare si mai mult stacheta, oferind servicii la domiciliu pentru clienti cu salarii nete ce pornesc de la 70 euro, lunar.

Avantajele unui astfel de serviciu constau in mobilitatea agentilor de vanzari independenti, care se deplaseaza la domiciliul clientului, sau intr-un loc ales de acesta. "Deocamdata nu exista foarte multe astfel de retele de vanzari pe piata, insa noi vrem sa crestem reteaua de agenti mobili, indeosebi cu oameni care cunosc domeniul bancar", spun oficiali ai Volksbank. "Suntem circa 30 de agenti, avem pregatiri saptamanal oferite de specialisti ai bancilor, dar si de directorii nostri", spune Daniel Olaru, consultant financiar al Ymaxplus Premier Team (Ymax), una dintre primele retele specializate de vanzari in retailul bancar.

Citeste si:

Mai bine cunoscuti pentru activitatea din domeniul asigurarilor de viata si instrumentelor de economisire legate de acestea, agentii de vanzari care intocmesc toate actele necesare clientului, fara sa ceara comision, au patruns acum si in teritoriul bancar, sub forma unor agenti independenti.

"Pe piata exista cateva zeci firme care ofera relatii privind creditarea si o pre-evaluare a clientilor prin telefon, pentru banci locale sau din strainatate. Firmele care ofera servicii pentru banci din Romania sunt, insa, foarte putine", spune un expert. "Abordarea mea este mai directa, mai pragmatica, cu sanse mai mari sa convinga clientul", spune un broker independent specializat in vanzarea de servicii de carduri emise de Raiffeisen Bank. "Noi ne ocupam de tot, ne deplasam in locul clientului si nu percepem comision acestuia. Realizam si evaluarea financiara a clientului, respectiv capacitatea acestuia de a rambursa credite, intr-un termen foarte scurt", spune consultantul Ymax, Daniel Olaru. Ymax este reprezentant autorizat al Volksbank, insa "vinde" si servicii ale Libra Bank, BCR si Raiffeisen.

"Banca incheie un contract cu o persoana fizica autorizata, o companie de call-center sau de asigurari. Apoi are loc o pregatire asigurata de banca. In cazul cardurilor, clientul vine la banca doar pentru a semna actele si pentru a ridica respectivele carduri", afirma consultantul independent. Printre ofertele aflate "pe masa" clientului, din partea Ymax, se numara credite personale, auto, imobiliare, oferte legate de carduri Raiffeisen, dar si credite pentru intreprinderi mici si mijlocii. Pe aceasta nisa de piata ar putea intra curand si companii specializate in servicii prin telefon, care realizeaza deja din Romania pre-scoring-ul (pre-analiza) unei cereri de creditare pentru banci, fie din tara, fie din strainatate. "Suntem in cautatea unor agenti independenti", ramane mesajul principal, trasat de banci. De pe urma acestora, toata lumea are de castigat.