O parte dintre clientii de asigurari ar renunta pentru un pret mai bun la serviciile de consiliere inaintea incheierii unei polite, se arata in rezultatele unui studiu al companiei de consultanta Horvath & Partners.
Potrivit studiului, 40% dintre clientii romani ar renunta la consiliere inaintea incheierii unei polite de asigurare, daca acest lucru ar insemna un pret mai bun, spre deosebire de clientii din pietele de profil din Germania, Austria sau Elvetia, unde 60% dintre clienti nu ar renunta la serviciile de consiliere inaintea incheierii politei.

Studiul Horvath & Partners s-a desfasurat in perioada aprilie - mai 2010 pe un esantion de peste 1000 de participanti doar din Romania.

Astfel, conform studiului din celelalte trei tari europene, clientii care vor asigurari nu ar renunta in niciun caz la consiliere la achizitionarea unei polite in proportie de 25%, iar 35% tind spre a nu renunta la sfaturile consilierilor pentru a plati mai putin la tariful asigurarii.

In acelasi timp, in Romania 19% ar renunta la consiliere in mod sigur, 20% spun ca “probabil” ar renunta pentru un pret mai mic, 25% nu sunt siguri, 25% nu ar renunta si doar 10% au spus ca mai degraba ar pastra serviciile de consultanta in detrimentul pretului

Acelasi studiu arata ca, in industria autohtona de asigurari, 75% din politele de asigurare sunt incheiate prin intermediul brokerilor si al agentilor de asigurare, in timp ce pe pietele din Austria, Elvetia si Germania, brokerii si agentii au o pondere in totalul distributiei de polite de 50%, in timp ce 20% dintre asigurati au preferat telefonul sau mediul online pentru contractarea asigurarii.

La cealalta extrema se afla Romania in ceea ce priveste emiterea de polite online. Studiul Horvath & Partners releva faptul ca in industria locala doar 1% dintre clientii asiguratorilor prefera internetul in conditiile in care tranzactia nu este 100% finalizata online.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri