Potrivit studiului, 40% dintre clientii romani ar renunta la consiliere inaintea incheierii unei polite de asigurare, daca acest lucru ar insemna un pret mai bun, spre deosebire de clientii din pietele de profil din Germania, Austria sau Elvetia, unde 60% dintre clienti nu ar renunta la serviciile de consiliere inaintea incheierii politei.

Studiul Horvath & Partners s-a desfasurat in perioada aprilie - mai 2010 pe un esantion de peste 1000 de participanti doar din Romania.

Astfel, conform studiului din celelalte trei tari europene, clientii care vor asigurari nu ar renunta in niciun caz la consiliere la achizitionarea unei polite in proportie de 25%, iar 35% tind spre a nu renunta la sfaturile consilierilor pentru a plati mai putin la tariful asigurarii.

In acelasi timp, in Romania 19% ar renunta la consiliere in mod sigur, 20% spun ca “probabil” ar renunta pentru un pret mai mic, 25% nu sunt siguri, 25% nu ar renunta si doar 10% au spus ca mai degraba ar pastra serviciile de consultanta in detrimentul pretului

Acelasi studiu arata ca, in industria autohtona de asigurari, 75% din politele de asigurare sunt incheiate prin intermediul brokerilor si al agentilor de asigurare, in timp ce pe pietele din Austria, Elvetia si Germania, brokerii si agentii au o pondere in totalul distributiei de polite de 50%, in timp ce 20% dintre asigurati au preferat telefonul sau mediul online pentru contractarea asigurarii.

La cealalta extrema se afla Romania in ceea ce priveste emiterea de polite online. Studiul Horvath & Partners releva faptul ca in industria locala doar 1% dintre clientii asiguratorilor prefera internetul in conditiile in care tranzactia nu este 100% finalizata online.